onsdag 29 december 2010

If life was a comic strip

....Då skulle jag vara Pippi! Bland annat, jag skulle nog vara en hel massa olika karaktärer men jag önskar i alla fall att jag kunde få vara väldigt mycket Pippi. Det är något som jag skulle behöva.



Visst vore det en häftig tanke, om livet kunde vara som i en tecknad serie?! Kom på den tanken idag. Då skulle jag helt klart klippa och klistra, sudda ut en hel del människor som inte alls borde ha någon plats i mitt liv och lägga till en del som jag önskar hade mer plats.

I min bok skulle jag helt klart ha med:

FANTOMEN
Vem vill inte ha en Fantomen i sitt liv?
Min Fantomen kanske inte kommer i fullt så tighta kläder men han fixar och trixar, makes the bad go away, får mig alltid att skratta och han skulle få Ådi i trim any day of the week. Ni fattar väl att Hero egentligen är Ådi, eller måste jag påpeka detta? I en perfekt värld full med kritor och suddgummin skulle jag aldrig behöva bry mig om rostiga skärmar, trasiga vindrutetorkare eller pimpade stötdämpare!

Jag skulle nog även ha en

KALLE OCH HOBBE



Vad vore Kalle utan som Hobbe, Hobbe utan sin Kalle? Pals for life liksom. Aldrig ensam, aldrig rådlös. Älskar denna serie, och jag kan LÄTT hitta en och annan som skulle kunna passa mina karaktärer :) Små funderingar som blir stora, drömmar som blir till verklighet, saker och ting sätts i perspektiv på ett sätt jag gillar. Inga bekymmer, man är lycklig var dag liksom!


PIFF OCH PUFF


Jag vet inte om jag behöver presentera dessa mer ingående men det är heeeeelt klart jag och Therése! Räddningspatrullen som alltid är på språng. Vem som räddar vem är nog en senare fråga, jag antar att vi själva behöver rescue long before någon annan haha!

Vad tror ni? Visst borde det bli en bra serie? Jag skulle ha med fler sköna karaktärer såklart men skulle jag räkna upp dem här så tog det nog en evighet.
Jag är nog rätt enkel av mig, eller, jag VILL HA det enkelt. Inget krångel eller problem, då springer jag fortare än vinden. Jag gillar fluffiga sköna tankar, som små molntussar på den blå himlen.
Vore perfekt om livet vore som en serie! Tror jag ska önska mig det av Tomten nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar