tisdag 6 januari 2009

Att springa i mörker....

...är inte detsamma som att famla i mörker....det är så sjukt mysigt att ta en springtur på kvällen!! Varför denna eufori? Jo jag har nyss kommit hem efter en löptrunda på 7.5 km,den första på länge..ja jag har inte sprungit sen vi flyttade till huset i början på november. Inte samma sak att springa såhär ute på landet som att trängas med alla andra människor i Sidsjöspåret. Det var alldeles stjärnklart,tyst,lugnt,lite bilar,frisk luft och framför allt inga människor.Hatar att springa eller träna i övrigt med för mycket folk runt omkring, man måste liksom låtsas (nu skriver jag "man" igen fast jag menar JAG) att "det här är väl inget jobbigt,jag är inte ens svettig" fast jag egentligen vill flåsa tungan av mig och vråla JAG OOOORKAR INTE MEEEEERRR!!!! Därför kära vänner kommer det dröja innan ni finner mig showandes på Ego eller något annat hippt ställe. Ja jag räknar inte Helex till ett hippt ställe,det är snarare humant att träna där..liksom mellantinget mellan Friskis och Ego.

Idag har Jocke, mor,far och mommen (mormor) varit på storvisit. Det var första gången mormor var här,det är sannerligen inte lätt att få hennes näsa utanför stugdörren så det var nära att jag borstat av stora röda mattan och dragit hit kammarorkestern till hennes ära :) Jag älskar min mormor,hon har sina speciella sidor meeeennär man inte behöver dras med dem dagligen så är det hemskt charmigt hihi. Hon är den som slitit sitt hår när jag och brorsan slogs som barn och hon var barnvakt, den som bakat Gretas kryddmuffins till mig så jag hade något mumsigt att pula i mig framför morgontv varje helg jag sov över, den som höll i stegen när jag målade ladugården och stod läääängst upp på taknocken.....inte för att jag tror det hjälpte men ändå :)

Bror och Therese skulle ha kommit idag också men brorsan är sjuk så de kunde inte. Han har jättehög feber och kräks och så..INTE SKOJ :( Min store storebror ska inte vara sjuk, han ska vara sådär sprallig,knasig,fyndig och märka ord som bara han kan. BÄST FÖR DIG ATT DU BLIR FRISK SNART POJK!!!!! Tur att han har Therese som tar hand om honom,det är den bäste fruga som nån kan ha tror jag,hon är bäst på att hela tiden tänka på andra och fixa och dona och pyssla.

Nu är Arne och repar. Jag ska försöka leta reda på kabeln till kameran så att jag kan ladda ned lite bilder på renoveringen som lovat....men det känns svårt att hitta en kabel som jag inte ens vet hur den ser ut. That´s what I´m talking about over and out!

4 kommentarer:

  1. Härligt!!! Saknar dig gumsan:) hihi!

    SvaraRadera
  2. Tjoho! Äntligen har du hamnat i träsket å;) ha ha! Härligt gumsan.. Nu kan du kika in min blogggå, om du inte redan har det förstås:) Saknar dig! Pöss pöss

    SvaraRadera
  3. Åh va gullig du e´, nu sitter jag på jobbet o lipar. ;-)
    Jag ser dock inga bilder så antar att du gav upp letandet *hihi*
    storkramen..

    SvaraRadera
  4. jag älskar din söta mormor..med den där lilla munnen(=

    SvaraRadera