tisdag 27 januari 2009

Garderobshäng

Så har jag då sorterat alla mina kläder och prydligt lagt in dem i garderoben. Ser till min fasa the lack of långärmströjor.....de existerar inte ens!! Jag har tshirts, byxor, klänningar, kjolar, koftor, tunikor men knappt några långärmströjor alls. Måste ge mig ut till människozooet eller Birsta kalla det vad ni vill och göra ett sök. Är det bara jag eller är modet så nuförtiden? Har insett att jag inte längre har någon som helst koll på vare sig var man bäst super sig full en lördagkväll, var man dricker den hippaste latten på tvåfikat, vad man bör ha för klädstil, skostil eller varför man helt plötsligt måste ha ALLT matchat i den nya vårfärgen KORALL. Och är jag något nedbruten för det? Nepp tänkte väl det. Men allvarligt talat blev jag lite fundersam häromdagen. Jag skulle träffa Erica på Birsta och kom på att jag hade ingen som helst aning vart mitt smink fanns i huset. Det packades ned samtidigt som vi drog igång renoveringen....packades ned herregud det är bara en liiiiten necessär kanske en decimeter lång.......och har inte varit fram sen dess. Varningsklockorna började ringa. Kommer mitt yrke att göra mig till en sån där rysk kulstöterska med hårväxt som en skogshuggare och tänder som en hemlös? Inga förutfattade meningar här inte håhåjaja! Däremot kommer mitt hår att vara tiptopp då jag ska till Emelie (hon jobbar på SNYGG så bege er genast dit smygreklam smygreklam) och frisera mig på torsdag :)
Oftast är det hur skönt som helst, om jag börjar jobba klockan sju så kliver jag upp fem i sex och åker kvart över. Då har jag ätit en tallrik fil med musli och borstat tänderna,det är pretty much it som krävs, ( och det beror inte på att jag är så förbannat snygg utan att jag inte behöver vara fin när jag jobbar, kände att jag måste förtydliga detta) borstar inte ens håret. Kan vara både en tjusning och fördärv. Skönt för jag slipper lägga ned så mycket tid på att fixa i ordning mig samt att det är mycket roligare att göra det när jag verkligen ska göra nåt speciellt. En nackdel är ju dock att det är så långt mellan gångerna att jag glömmer hur fan man gör haha!
Well well lyxproblemen haglar. Nu ska jag göra ett ryck och leta reda på alla kvitton på när vi renoverade lägenheten som vi borde (ghaaaa) ha nånstans. Vore ju skönt att slippa skatta så satans mycket på vinsten. Jag tänker ta med minsta lilla summa, är det 69 spänn så ska det plitas dit.....snål som man är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar