torsdag 15 januari 2009

Toalettlös tös

Efter mitt mördande långa inlägg igår så tänkte jag lätta upp stämningen lite genom att berätta hur det är att leva utan toalett....inte lätt! Alla som har fobi för att skita på en offentlig toalett lyssna noga nu för här kommer lösningen: Riv ut rubbet i badrummet,gjut gärna igen de flesta möjligheter till avlopp,man kan ju iofs vara lite feg och spara toalettstolen utanför dörren som vi nu har gjort men för att vara på den säkra sidan så kan ni även flytspackla och prima (prajma uttalas det där) golvet så det inte finns en möjlighet i helvetet att ta sig in i rummet för att tillfälligt sätta dit toan och göra era bestyr.Då kommer vi till nästa alternativ....kissa i det fria. För att göra det hela en aningens krångligare se gärna till så det är vinter och runt en 15 minusgrader så ni riskerar att fastna med kisstrålen mellan snön och urinröret. Om ni lyckas utan att få smärre men,grattis! Men innan ni sätter er ned under en buske,ta en titt runt omkring för att vara på den säkra sidan att slippa hamna i en penibel situation med en granne för det finns inte en chans att ni nånsin kommer hamna högst upp i hierarkin på gatan efter det. En eller annan hund som publik får man räkna med,man flyttar ju inte gärna på en enorm bernersennen i onödan när man håller på att uträtta sina mest intressanta ärenden.

Detta är mina dagliga bestyr på hemmafronten just nu. All övrig tid går åt till att planera så jag inte måste skita i skogen för där går fanimej gränsen för vad jag kallar humant a la 2009! Så man blir inte så kräsen vad gäller toaletter direkt,mitt enda krav är att den ska sitta fast i golvet eller väggen samt att det ska gå att spola. Idag sträckte jag mig lite längre dock. Brorsan har fått en ny rumskamrat på sjukhuset,en dinosaurie eller annan dylik fornlämning måste det vara för stackarn kan inte vara född under den tid vi räknar som Jesutid. Okej jag ljuger,han är 92 bast,väldigt söt faktiskt men han är inte riktigt med på noterna så det blir rätt mycket stök kring honom och jag var inte sådär superpigg på att slå ned rumpan på toasitsen sen han varit där. Men nöden har ingen lag som sagt så jag climbed the mountain,kavlade upp ärmarna och gick lös med desinfektionsmedel och grejer.....sen såg allt helt okej ut måste jag säga.

För övrigt är läget rätt stabilt. Huset står kvar och vi har klarat av små händelser som eldningsproblem,stopp i avloppet,funktionshindrade vitvaror,självmordsbenägen snorhal garageuppfart,elproblem (Macke skulle så snällt hjälpa oss att installera en jordfelsbrytare igårkväll men det ville inte huset vara med på så resultatet blev lite jordfel här och där och jordfelsbrytaren sitter och flinar åt oss på väggen,oinkopplad naturligtvis!) saaaaamt att idag vaknade jag ock skulle tvätta mig......vad nu inget vatten? Kranarna bara spottade och fräste åt mig. Jag ringde runt lite och fick till slut veta att det bara var en läcka någonstans och att vattnet var avstängt ett tag. PUH! That´s life in a jar. Imorgon blir det tapetsering.

1 kommentar:

  1. Joho du! Det där med att vara utan toa samt kanske dusch o så vet jag ju hur det är;) jobbigt att leva som på stenåldern, men historiskt sett spännande.. ha ha ha! Ja ja.. hoppas ni får skithuset klart snart nu då o att allt annat som går åt skogen inte går åt skogen:) he he! Du hajar va? He he! Pöss på re bruden;)

    SvaraRadera