onsdag 28 januari 2009

Dubbelmoral

Såg på "Bygglov" igår, jag vet inte vad det är men jag klarar inte av skåningar! Eller den skånska dialekten ska jag väl säga, vore ju onödigt att blanda in själva folkslaget för dem är det nog inget fel på. Rödhåriga (sådär riktigt morotsrött) och skånska får mig att vilja skära bort syn- och hörselnerven med en sked. Vet inte vart det kommer ifrån heller. Är det något från min barndom, har någon skånsk gammal tant skällt på mig som liten och har någon med morotshår slängt en ispärla i tinningen på mig kanske? Eller är det så att Pippi har skrämt livet ur mig? Troligtvis kommer det där med skånskan från min far, han har också vissa bestämda åsikter om detta platta landskapsspråk:) Överlag har jag tagit efter min far att döma ut folk på tex tv. Det är inget ont menat alls, inte från nån av oss, det är som att det sitter en bandhund i munnen och bara MÅSTE skälla på allt som visas. "Vem fan är det som co-hostar Luuk på Melodifastivalen egentligen hon tar ju bara upp plats, vad i herrans namn eller VEM i herrans namn har klätt på Gry Forsell....vem är det som klär henne VARJE gång kan jag för övrigt undra, hur kunde Kitty hamna i Let´s dance hon måste ju ha svåra problem, å varför i helskotta tog de in lill-Erik i Idol"....där måste jag ju medge att jag hade fel så det svänger om det haha han är ju en av de mest begåvade som dragits in i den härvan ever! Men sådär mal jag på och jag kan tro att det kan vara lite irriterande men det fattar jag ju först inte förrän efteråt.
Samma sak när jag vistas bland folk. Jag kan förfasas över hur en del klär sig eller beter sig......själv är jag ju förstås exemplarisk right?! Dövar mitt samvete med att förmodligen är det någon just i detta nu som förfasas över min existens med:)

Däremot kan jag vara åt andra hållet också. På gymet tex blev jag jätteglad när jag ser gamla tanter med de hottaste dräkt a la KNIIIIIIP-videon på....vad var det 80-talet? Eller karlar som drar och sliter i vikterna och visar mer än halva ölmagen. Det kan vara så befriande att se att allt inte behöver vara så perfekt hela tiden, ALLA får faktiskt plats. SÅ...jag antar att jag kör med en djävulsk dubbelmoral här and so be it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar