fredag 16 januari 2009

Highs and lows

Idag tänkte jag presentera mina highs and lows for today. Starka kandidater på min high-lista är att tapeterna ÄNTLIGEN sitter på väggen samt att vi (tillfälligt) kunde sätta in toan på plats. Dock stod det inte helt rätt till,det luktade skit helt enkelt, vilket ledde till att vi fick lyfta bort den igen. Under tiden vi flyttade den råkade jag liksom tippa den lite så det rann ut en massa skitvatten på golvet och därmed hamnar denna incident rätt lågt på min low-lista där den kommer ligga ända tills det slutar lukta kloak i vårt hus.


Min absoluta highest high är att bror fick komma hem från sjukhuset idag,woooaahh!!!! Han har ju sett lite småhängig ut om man säger så men igår frågade jag honom om han över huvudtaget kände sig bättre på något sätt och då sa han att han har mått bättre och bättre varje dag sen i måndags och DET mina vänner värmer ett systerhjärta!

Några av mina lows idag är väl att Arne råkade dra in sin armbåge i mitt högra öga när vi tapetserade. Det vore ju lite väl att gnälla över en sån bagatell,vi klarade ju åtminstone av att göra klart rummet utan att slåss eller skiljas och det må man ju vara stolt över. Riippa sa till oss idag att om man kan tapetsera ett rum tillsammans så klarar man av ett förhållande så vi får väl ha överseende med detta och vara glada istället :)

Mitt absoluta lowest low idag är att Arne nu ligger i sängen och har ont i blindtarmen och nej,det är inte nåt slags tjuvnyp eller hämnd från min sida utan det har uppstått helt naturligt. Han har haft problem med den förut men det var länge sen det var såhär pass illa :( Oftast brukar det gå över så jag hoppas för brinnande livet att det gör så denna gång också!! Vill inte jobba 12h imorgon om han ska ligga här i plågor!


Såhär ser iaf sovrummet ut just i detta nu:

Nu ska jag ringa bror och sen blir det nattinatti för om åtta timmar är det dags att starta min lördag!

1 kommentar: