söndag 25 januari 2009

Misstag nr 1

Det är tur att man lär så länge man lever. Nästa gång vi drar igång ett projekt här hemma ska det planeras in i minsta detalj, vi ska veta på MINUTEN nästan när vad ska göras när och vad vi behöver för att göra det som planerats. Idag har vi varit på Bauhaus igen och jag tror jag skippar storyn kring det men för att dra det kort så var vi in fyra gånger varav den sista funkade inte ens mitt kort så jag fick springa ut till Arne som satt i bilen och vägrade att gå in igen (hihi) och hämta en skrynklig femtiolapp. Väl hemma, döm av min förvåning men tror ni inte att vi ÄNDÅ hade GLÖMT ungefär det viktigaste som krävs för att få ihop garderobsinredningen!! Så kläderna ligger fortfarande och saggar i sina sopsäckar hmpf! Istället drog vi igång med att sätta upp den där listen och ljusrampen ovanför garderoberna. När jag pluggade i kontakten i väggen....ja jag kan inte ens återge det i ord,tror det måste ses eller nej förresten då kan ni förblindas!! SNACKA OM LJUST ALLTSÅ!!!! Man kan ju tycka att "vitt sken" antyder till att det blir en aningens kallt sken men herregud när man får SE det på riktigt...ja det var väl inte det mest optimala vi gjort meeeen skam den som ger sig, vi kommer fixa till det var så säker. Nästa gång vi tänder upp kommer inte djuren i skogen att fly längre, de kommer vilja flytta in i vårt lagom ljusa sovrum.....den bilden har jag iaf.

Det här med renovering är tidskrävande och vi är lite less just nu. Har tvingats tacka nej till en massa grejer, bl a en födelsedagsfirare (Anna-Karin jag hade fel, det var inte nu vi var bortbjudna men vi hade ändå inte kunnat komma eftersom vi håller på att bygga upp ett mindre samhälle). Men snart är det över och då kommer folk nog se lite mer av oss förhoppningsvis :)

Nu är det Miami Ink at da TV. See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar