lördag 31 januari 2009

Helgbestyr


Ni som undrat om jag har övergett er trogna läsarskara...HAV FÖRTRÖSTAN!! Jag har bara haft lite annat för mig i helgen. Tänkte redovisa dem nedan:



I onsdags kom bror och Therese hit och gottade i sig lite kyckling med parmesanost. Måste varit en superhit för se så glada de ser ut! :)











Fredagen startade med en strålande förmiddag där jag skottade väg för kommande vedkörning. Skönt med lite hederligt kroppsarbete! Och nej, den där släpvagnen ni ser i bakgrunden kommer aldrig att bli vår, det spelar ingen roll hur mycket Arne gärna vill tro det :)









Lördag:
Efter en lååååååång och intensiv dag med vedkörning avslutades dagen med att i lågans sken.......


















....frakta in detta ENORMA vedlass. Ja ni må tycka att det ser ut som några få vedpinnar men i så fall....KOM DÅ HIT NÄSTAN GÅNG OCH HJÄLP TILL!!
Såhär glad och lagom trött och hungrig var jag efter den pärsen!
Allvarligt talat, det gick ingen större nöd på mig. Jag har någon slags sjuk fetish för det
här med allt som har med utegrejer att göra. Städa och sån skit skulle jag LÄTT kunna
anställa någon för, men köra ved, skotta snö, kratta gräs U name it....det är jag en riktig sucker för! Hade en smått euforisk stämning ute i vedboden. Tände oljelampan, pinnade på med skottkärran fraaam och tillbaka mellan vedhögen och boden och drog in den fantastiska lukten av björkved. Fatta vad mysigt att stapla ved i lågans sken och verkligen SE hur mycket man har jobbat! Ni må tro att jag har blitt smått galen här ute på landet men så är jag ju från skogarna ursprungligen också, case is closed, cirkeln är sluten. Nu ska jag inte dra ut på tiden med några fler inlägg utan helt enkelt lägga mig i soffan och äta godis. Imorgon är en ny dag, då flyttar vi in i det riktiga sovrummet wiiihaaa!!

4 kommentarer:

  1. Fyy böveln va duktig du varit. Själv sefddxsfd (pyret hälsar.. :-) )
    Själv var jag på Makeup utbildning, kändes ganska lost bland läppennor, läppenslar, ögonbrynsporstar o dyl.
    Hade nog hellre passat där med dig!
    By the way.. Kycklingen var SUPER!
    Tack hå myket!
    kram...

    SvaraRadera
  2. Om FK läser denna blogg, observera att jag bara sitter på en stol. Jag hade inget med vedkörningen att göra, det var ju i helgen!!!

    P.s är inte kortet taget före maten då? :)

    /Magnus Bror

    SvaraRadera
  3. Tja! Tusan vad ni sliter!
    Vilken tur att det har kommit mera SNÖ! Då behöver du inte bli sysslolös hemma. Du är ju trots allt en "driftig tjej!

    Jag kanske kommer ner till storstan till helgen som kommer...få väl se...
    Hörs
    Kramis från Betta.

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Åj vad ni sliter! men du verkar ju trivas med det :)
    Tur att du fått mera SNÖ som ska skottas! Sysslolös blir du inte iallafall :) Du är ju en sån "driftig" tjej som inte ska sitta still!
    Här i Väjacity så sliter vi med snöhögarna som bara blir större o större! NU RÄCKER DET MED SNÖ!
    Ha det gott så hörs vi
    Kram
    /Bettan

    SvaraRadera