onsdag 21 januari 2009

Hatar när mamma har rätt!

Innan vi flyttade in i det här huset så ansåg min mamma att det var Satans avkomma och att vi APPSELUT INTE kunde köpa det för det skulle skicka oss i fördärv! Hon var med andra ord orolig att vi (läs jag) inte hade tänkt igenom allt vad som innebär att ha ett hus utan att vi (läs jag) endast skulle se allt genom en rosenskimrande duk och tro att det aldrig skulle finnas ett enda minus med att byta bostad. Nu är hon dock jätteglad och tycker att vi har det så fint så man har faktiskt rätt att ändra sig :) En av argumenten,och läs nu noga för det är inte ofta jag erkänner mig besegrad av min mor tjurig som jag är TROTS att hon en och annan gång visar sig ha rätt,var att uppfarten till huset skulle bli omöjlig att ta sig upp för utan ett fyrhjulsdrivet monster och jag är nu mer än villig att erkänna att min Audi inte RIKTIGT uppfyller de kvalifikationerna. Anyway,igår skruttade jag hemåt efter en eftermiddag på jobbet. Arne berättade att han hade kört fast en massa gånger med lastbilen och att snön var slug och hal men stärkt av tidigare bevåg,alltså att jag tog mig uppför den glashala backen med Audin men Arne fick vackert parkera hos grannen höhö,tänkte jag att det här blir nema problema så jag rusade motorn och tog fart. Efter tre försök och med bilen tvärs över vägen fick jag kliva ned från prispallen och ringa ut jouren (Arne that is).Vi skottade, grusade, spann, backade, gled, halkade....ja ni hajar. Jag skrek också, får vi inte glömma, grannarna MÅSTE nu tro att vi är smått felande och från en annan del av...ja inte från landet i alla fall. "Gnäller för lite snö håhå ni skulle varit med 1837 när det kom 1,5 m på en timme,det var tider det." Arne var förvånansvärt lugn måste jag säga,all creds där! Fungerade inte heller att jag satt på huven och försökte tynga ned så hjulet skulle få fäste. Inte många gånger jag önskar att jag var 110 kg julskinka men här hade det faktiskt hjälpt en del! Slutade dock med att Arne mirakulöst lyckades gasa upp åket på gården ivrigt påhejad av mig.
Summan av kardemumman var att.....ja håll i er nu....MAMMA DU HADE RÄTT!!!! Inte för att hon har internet eller en dator eller ens en mikrovågsugn ( inte för att det skulle hjälpa henne ut i surfvärlden men bara så ni förstår vidden av det hela) så hon kommer aldrig att läsa detta men i alla fall. Vägen upp till vårt hus ÄR ett helvete vintertid och JA vi skulle behöva en fyrhjulsdriven bil MEN MEN MEN jämförelsevis med att sitta inträngd i en tvåa utan möjlighet till att ens känna på årstiderna så är jag mer än nöjd med alternativet :)

Lovade Erica att ha lite tankar om Barak idag...inte mormors röda lilla barack utan THE BARAK,Mr President! Jag drar slutsatsen Bush= ond Obama= god. Hur kommer jag nu fram till det? Jo slug som jag är struntar jag naturligtvis i såna småsaker som att Bush först 2006 medgav att den globala uppvärmningen var ett problem,intrånget i Afghanistan och Irak,att han införde en lag som delvis förbjöd aborter osv osv. Detta har inget som helst med mitt bedömande att göra. Nej jag såg på Oprah för länge sedan att Obama bjöd sin nuvarande fru på glass på deras första dejt och dessutom är Will Smith en av hans anhängare....AND THAT`S ALL I NEED TO KNOW YOU GO OBAMA!!!!!! Och med detta har jag nog avslöjat hur det går med min världsuppdatering ;)

1 kommentar:

  1. Du e´faan inte klok på en fläck. Vill ha nåt gott om vi kommer till helgen or I tell youré mama. *haha* Kom me lite engelska där eftersom det är mitt första språk vill det gärna slinka me nå ord ibland.
    kram..

    SvaraRadera