torsdag 8 januari 2009

Framtiden idag

Idag har jag skrattat,varit arg och gråtit en skvätt för att sen skratta igen. Har ni någonsin träffat en människa som ni vet aldrig kommer ändra på sig HUR man än försöker karva sig igenom det där enerverande skalet i hopp om att det trots allt finns en MÄNNISKA där under? Det har i alla fall jag gjort. Ett mer vanligt exempel på saker som man stör sig på hos andra är kanske att de smaskar när de äter,snarkar,avbryter när andra pratar etc men om det är en hel personlighet som behöver ändras på......tell me how to break the news??!! Jag vet inte jag. Det kanske är hos mig problemet sitter gud förbjude? Jag vet inte hur jag på ett vuxet och snällt sätt ska kunna tala om för personen att jag gärna skulle vilja skalla in tänderna i bakhuvudet på denne utan att det ska låta alltför...eh...argsint? :) Well well,det är en historia som jag antar kommer fortsätta i evigheter så jag lämnar den för tillfället. Men ja ä int bitter haha!!

Pratade med min kära vän Erica häromdagen. Vi har inte setts på evigheter, känns som att jag inte sett NÅN på evigheter för övrigt,men hon sa nåt som jag efteråt nästan blev förskräckt över att tänka på. "Du läser väl min blogg emellanåt så du håller dig uppdaterad?" Sen blev hon uberlycklig när jag sa att jag också startat en blogg OCH...här kommer det jag reagerade på....."Det är såhär vi får ses,över bloggen" Inte riktigt exakt så sa hon inte men på ett ungefär och då slog det mig....är det verkligen såhär det kommer att bli i framtiden? Vi kommer läsa oss till varandras liv??
"Hej har du SETT Malin och Arnes nyrenoverade badrum?"
"Självklart!"
"Vaaaa har du varit diiiit?"
"Näää är du galen sånt har jag inte tid med,jag surfade in på bloggen över lunchen och såg bilderna."
"Ja jag tänkte väl."
Skrämmande? En aning. Men det kan ju icke förnekas att det kan vara roligt att kika in i andras liv ibland,det känns som om man är en liten fluga som sätter sig på axeln och spanar lite för en stund :) Sooo welcome the future and blogg on!!!!

2 kommentarer:

  1. Jo nu e ju framtiden här o då ska man ju umgås via datorn;) hua hua! Ha ha! Nä men visst e det kul att läsa om andras tankar , tokiga funderingar o vad det pysslar med om dagarna.. Ha det gött damen=) Mikkis mår iaf bra.. hoppar o studsar på som vanligt. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Du är sååååååååååååå underbar min älskade vän!! jag tänkte på samma sak när jag sagt de...man lever genom datorn på någe vis. Det var ju pg av att min familj skulle kunna känna sig delaktiga i mitt liv som jag startade bloggen men min tanke var aldrig att det skulle bli mina närmaste vänner som bara bor ett par mil bort som skulle umgås med mig genom bloggen...men missförstå mig inte!! jag är jätte glad att mina vänner tittar in. Nä nu får vi ta och ses hjärtat!!ÄLSKAR DIG MER ÄN LUFTEN!!

    SvaraRadera