söndag 11 januari 2009

Obildbar?

Jag har lovat mig själv att försöka bli lite mer intresserad av omvärlden och vad som händer utanför mitt livs fyra väggar.Det går.....sådär kan jag säga. Försöker följa nyheterna och läsa tidningen (när jag är på jobbet vill säga för nån tidning har vi inte hemma).Bli lite mer allmänbildad helt enkelt. Vad är det som händer tror ni? Jag slår upp tidningen,börjar läsa om alla hemskheter i världen men redan på förstasidan är det kört......"Sundsvalls nöjesutbud i vår"...och jag kapitulerar. Bläddrar snabbt fram till nöjessidorna och kastar mig in i vem som ska uppträda vart och när och är jag ledig då tro? Hopplöst! Inte för att jag brukar gå ut så himla ofta,mitt krogflorerande är näst intill obefintligt men det är här mitt problem kommer in i bild.Det är helt enkelt mer intressant att läsa om när Brolle kommer till stan än hur många som dör i kriget i Gaza.....OCH JAG SKÄMS!!!!! Är det bara jag som funkar såhär eller finns det fler där ute? Jag har en teori om att det som händer i världen är för stort för att kunna greppa,ta till sig och förstå...små saker är mycket enklare att relatera till. Varför blir vi annars så upprörda över hur smal och alienlik Charlotte Perelli såg ut på Melodifestivalen,hur fel eller rätt det var att Kevin vann Idol eller att Timrå fick stryk i nån hockeymatch? Mitt problem kvarstår dock....jag är alldeles för ovetande om omvärlden! Lovar att FÖRSÖKA bättre mig och återkomma ifall det blir någon ändring. Jag har också lovat att lägga in lite bilder på vår renovering och för att bevisa att jag kan hålla vad jag lovar kommer de pronto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar