lördag 24 januari 2009

Kommer ut ur garderoben?

Jag är så jävla less på Bauhaus! Vi har tillbringat säkert 2/3 av våra senaste lediga helger hos denna byggjätte. Snart kan jag väl börja jobba där för jag svär på att jag inom kort kommer kunna hitta alla varor snabbare än de som jobbar där, kunna jämföra priser och svara på vilken skruv som passar till vilket hål. Idag var det garderobsinredning som hägrade. Jag hade en aningens på känn att vi skulle vara där en bra stund men två-tre timmar?? KOM IGEN!! Och alla dessa förbannade VAL man måste göra! Ska vi ha trådbackar eller inte? Lösa partier som vi själva sätter ihop efter behag eller ska vi montera skiten fast i väggen? Ska vi ha en eller två klädstänger och längden på dessa,90,5 cm (komma fem vafan har de lagt på en HALV centimeter för??) eller ska vi ha 183,5 cm? Kändes som att här har minsann längden en jävla betydelse för att få ihop det på bästa sätt. Ja eller? Storleken på backarna då....är det bäst att ta riktigt djupa eller har vi större nytta av de mindre? Skohylla....behövs det eller ska man ha enkla hyllplan? Vi försökte ta hjälp av en stackare som verkade jobba där eller så hade de bara hängt på honom en sån där röd väst för han visste varken ut eller in så Arne fick nästan förklara för honom. Allvarligt talat, hur många sätt kan man HA en garderobsinredning på egentligen?? Kan ingen bara omprogrammera oss så att VISSA saker bara SKA vara på ETT ENDA sätt istället för 1000 OLIKA? Då hade vi liksom redan varit hemma på banan nu, kanske till och med fått upp allt inklusive lister och ljusramp och kanske kanske kunnat flytta in imorgon. Men nä nä, vi har berikats med valets gåva....ju fler desto bättre.
Jag har ett stort problem med detta märker jag, speciellt nu när vi håller på med renoveringen. Arne köpte lite grejer till lilla badrummet, där vi har duschen. Bland annat en glashylla som Arne tyckte skulle passa kanon under spegeln men nähä serru där kom tänkar-Malin in och krånglade. Stod och vände ut och in på möjligheterna medan Arne stod där med hyllan och bara stirrade på mig när jag tänkte högt. Till slut sa han "Ska jag sätta upp den eller inte?" och jag tiltade, eller min hjärna tiltade, jag VISSTE helt enkelt inte till slut om den förbenade hyllan var bra eller inte. Gissa slutet på den storyn ni :)
Jag tror att jag beundrar människor som vet EXAKT vad de vill HELA tiden. Jag har ju liksom en grundidè med det mesta, jag har ju en plan för hur jag vill ha det rent generellt, men när det kommer till små vardagliga val blir det liksom kortslutning. Lyssnar med häpnad på när andra berättar om att de till exempel vill bygga ett hus för "då får man det precis som man vill ha det".....MEN OM MAN INTE VEEEEET HUR MAN VILL HA DET DÅ??? Jag brukar ofta komma på det lite i efterhand....så idag gjorde vi faktiskt en smart grej. Vi hejdade oss där mitt ibland trådbackarna, tänkte ut vad som krävdes för att förflytta kläderna från sopsäckarna de nu ligger i och faktiskt få det funktionellt i garderoben, och sen nöjde vi oss med det....så länge. Tids nog kommer jag nog på ett annat sätt och tack och lov det här är ju nåt som går att ändra på. Annat är det om vi skulle ändra oss angående badrummet, det tåget har liksom passerat stationen nu. Precis när Riippa kaklat klart och jag kommit hem från jobbet så tände vi lampan och tittade in. "Det blev ju mörkt" säger Arne. "Mjaaaoo eller vaddå tycker du inte att det blev bra?" säger jag. "Inte vet jag, vad tycker du?". Haha JO det blev bra, det blev kanon! Längtar tills vi får ALLT klart, när badkaret står där och man får ta premiärdoppet! Aaaaaahh!

Bror och Therese har just åkt hemåt. Jag har ett schysst utlägg angående kompisar och allmänt umgänge men det tar vi en annan dag. Vill bara påpeka att jag är så fruktansvärt GLAD över att jag har min bror så nära och att han hittade ett flickebarn som Therese!! Skulle ärligt talat kunna ha dem inneboende hos oss jämt, de är liksom som inventarierna hihi. Tack för idag bäste bror och bäste svägerska!! Nu ska jag joina Arne och kolla på filmen som vi redan har sett en gång men det var det enda utbudet på tv:n tonight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar