tisdag 13 januari 2009

Sjukhus och kakelsättare

Igår spenderade jag tiden mestadels på sjukhuset och infektionskliniken. Någon vettig sate insåg att brorsan är nog inte bara bakis (eller vafan den där tanten på sjukvårdsrådgivningen trodde när hon rådde honom att ta en dusch och klä på sig fräscha kläder!!),utan att han måste ha något mer verkligt fel. Så Therese och jag satt och väntade medan han tömdes på blod och fick ta alla möjliga prover. Till slut bestämde de att han skulle vara kvar över natten åtminstone. Pratade nyss med honom och han lät inte så pigg. Han blir kvar några dagar till eftersom det fortfarande är osäkert vad han har för fel. Håll alla tumlingar i världen på att han blir frisk snart!!! Fast bara en åt gången,håller man båda betyder det otur......har jag hört. Snart ska besökskommittèn bege sig dit på ett besök,sen blir det träning och nattjobb.

Måste dock göra ett eget kapitel för vår handyman som vi har här hemma nu och som ska kakla vårt badrum. Riippas kakel,tänkte göra lite smygreklam här haha! Allvarligt talat,om ni bor inom en radie av 1000 mil så är det helt klart värt att anlita honom! Stenskön snubbe som verkar ta allt med ro. Imorse,nej idag ska jag väl säga men det blir morgon för mig som har jobbat natt, blev jag väckt av en ringklocka,sen hör jag någon kliva in och börja vissla,borra,spika,skruva och ha sig. Jag låg i sängen och skrattade för mig själv. Till slut var det ingen mening att försöka sova,liksom svårt det när man tror att Gazakonflikten flyttat in! Nu har golvvärmen lagts in och golvet spacklas i detta nu....fortsättning följer mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar