måndag 19 oktober 2009

Äntligen slut på måndagen! Hur många hinner man med under ett liv?

Om vi människor skulle kunna läsa tankar vore mina tankar ingen vacker strof en eftermiddag i gymmets omklädningsrum efter en lång dag på jobbet. De skulle få ta del av meningar som:

"Varför i helvete får jag inte upp låset för...nyckeljävel att krångla!"

"Det finns ett GÄNG rader med skåp, varför ska den här människan in och trängas med MIG för? Har hon relationsproblem och vill känna närhet? GET YOUR OWN DAMN LOCKER! Nänä jag tränger in mig I MITT SKÅP så du kommer förbi och fram, inga problem senorita finns det hjärterum så.........är det inte HÄR i alla fall."

"Knip igen för helskotta, jag orkar inte HÖRA mer "ahmen assåjabavabasvaba".....kom igen när du plöjt igenom ett ordlexikon eller två, gärna på svenska eller varför inte på arabiska. Då kan jag irritera mig på att jag inte fattar vad du säger istället."

"Va står HON och glor på! Har jag konstiga utslag på min kropp eller vaddå? Får panik av att bli utstirrad. Hon är säkert bara avis.....eller knappast jag tror...hoppas att min tatuering retar gallfebern på henne ikväll när hon ligger i sängen och försöker komma på vad i helvete det står egentligen. Moaahahaha!"

"Alltså hur länge kan en människa spendera på en rätt offentlig toalett? Vad GÖR hon där inne?? JAG HAR BRÅTTOM!!"

Ja ungefär såna där fina tankar rör sig i mitt huvud efter en dag på jobbet, när det inte finns någon plats på parkeringen utan man måste vänta alternativt cirkulera och göra märken i asfalten som Joakim von Anka, det är en massa folk ÖVERALLT......ja jag tappar tålamodet helt enkelt. Det är visserligen bra till viss del eftersom jag då kan kanalisera allt detta under gympasset. Efteråt är jag from som ett lamm, jag lovar! Borde ta en promenad nu men jag tror helt enkelt inte att jag orkar. Vill hellre knöla ned mig i soffan med en kopp te och titta på något som ger denna kväll en högre mening. SÅ, vad är det på tv ikväll?

Det finaste av fina denna måndag har redan hänt. Kom hem trött och hungrig. Arne är ledig idag så maten var fixad och golvet var dammsuget. Han är ett under min älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar