lördag 10 oktober 2009

Ny träningssäsong

Håller på att planera in en ny "träningssäsong"eller vad jag ska kalla det. Jag vet att jag just sagt att jag ska ligga lågt ett tag nu med både träning och kost men det börjar klia i hjärncellerna efter en ny utmaning. Min kropp är inte gjord för att vara pinnsmal har jag märkt. Så fort jag lägger ned garden och drar ned på disciplinen så WAM BAM KADAM smyger de kilon jag arbetat med att få bort tillbaka igen. Nej jag VET att jag INTE är överviktig eller så, det är bara det att det är roligt att jobba mot någonting när jag ändå tränar som jag gör. Det jag ska göra annorlunda denna gång är att dels tidsbestämma hur länge jag ska hålla på, dels förbereda mig med lite mumsiga nyttiga recept så att det inte blir så förbannat tråkigt att äta nyttigt och korrekt.

Resterande av oktober månad plus november är planen jag tänker hålla. Kör på som sist med styrketräning, promenader, konditionsträning i den mån tiden räcker till. Kan bli lite knivigt att motivera sig till promenader när höstvindarna drar på men skam den som ger sig.

Funderar över vad det är som gör att jag fattat intresse för detta med kost och träning. En enkel lösning på mina funderingar kan ha med mitt jobb att göra. Jag har svårt att acceptera att jag inte kan vara helt självständig där utan hela tiden måste fråga om hjälp, hela tiden jaga kunskap för att bli bättre och hela tiden vara medveten om att det är så fruktansvärt mycket som jag inte kan. Min kropp kan jag i alla fall bestämma över till viss del. Jag har kontroll på träning och kost och bestämmer själv när jag vill träna, vad jag vill äta, tiden jag lägger ned på det osv. När jag tränar och äter bra så mår jag bra. Det handlar inte om något kontrollbehov att späka mig, absolut inte, och det kanske låter mindre bra när jag skriver "ha kontroll" men jag vet inte hur jag bättre ska förklara det. Just nu känns det som att jag inte har något jag kan "visa upp" för omvärlden, inget jag kan vara stolt över. Med visa upp menar jag inte att visa upp min kropp, det är allmänt jag menar. Jag skriver inga låtar längre för jag har ingen inspiration, jag kämpar i motvind på jobbet där största hotet är mig själv, ja jag har helt enkelt inget speciellt att komma med och alla vill väl vara bra på något? Kommer inte på något bra sätt att förklara men det kanske inte heller behöver ältas :) Jag tränar och mår bra, det är väl huvudsaken åtminstone. Over and out compadres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar