torsdag 22 oktober 2009

Slöfunderingar en slö torsdag

Alltså vad är grejen med den här Mats Alm egentligen? Jag fattar inte någonting av den där storyn. Hur är det ens möjligt att vi inte ens vet hur hon dog eller vad hon dog av? Skador på kroppen? Någonting at all? Vad jag förstår så måste det till en omfattande teknisk utredning för att ta reda på tillvägagångssättet. Eller är det bara så att de inte vill avslöja det riktigt än? Jag blir mer och mer konfunderad samtidigt som jag ärligt talat blir riktigt förbannad bara av att se den där karlns nuna i varenda jävla tidning och tvruta! Det känns ju jävligt lägligt att sanningen borde komma fram snart, något annat vore ju outhärdligt speciellt för hennes föräldrar och närstående men även för rättsväsendet. Jag menar då kan man ju lika gärna slå ihjäl folk till höger och vänster och hävda att det var Jesus som tröttnat på att vara någon jäkla ikon för rätt och fel, vända den andra kinden till osv, och som klivit ned från himlen och mördat. Det var i alla fall inte jag! Säga det med riktigt stoneface och stå fast vid det no matter what. Nä måtte vårt rättssystem fungera NÅN GÅNG i all fall!




Har varit och shoppat för mina födelsedagspengar idag. ÄNTLIGEN har jag fått fingrarna ur arslet och införskaffat mig ett par snorvarma (de lovade i alla fall det på affären) vinterstövlar som jag ska ha när vi ska sitta och jäsa på sjön i vinter. Förhoppningarna finns att vi kan ta några fler skoterturer på sjön än i vintras, tror det blev en enda sketen vända, grilla lite varma mackor, dricka varm choklad med punch och dra lite förstrött i pimpelspöet. Aaaahhhhh that´s life!

Har försökt spana in en bäver på mina promenader. Arne och jag såg en söndertuggad tall förra helgen när vi var ute och gick. Nu funderar jag febrilt över hur den där bävern tänker. VARFÖR gav den sig på jordens största träd? Tänkte den dämma upp Marmen liksom eller vad? Jag antar att även bävrar har en strategi med saker och ting de gör men detta mysterium kräver proffshjälp a la GW Persson ´cause I can´t see it coming out right! Måste googla för att få nån slags rätsida på detta, jag är faktiskt hemskt nyfiken. Det kanske är en manlig bäver som vill imponera på en kvinnlig, "kolla in det här bruttan vad jag kan", män gör ju som sagt lite crazy grejer när de är kära. Kvinnor också för den delen men jag vet inte, har svårt att se även en bäver gå loss på något som är typ tusen gånger större än sig själv bara för att kunna vältra sig i en uppdämning med en he-bäver. Värdelöst funderande eller vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar