torsdag 15 oktober 2009

Fortfarande i 08-land

Kan fortfarande inte släppa det där med stockholmare. VARFÖR måste "alla" killar se ut som tjejer? Nu kommer jag att bli bombad med ilskna tankar och kommentarer men det är ju SANT! Okej inte ÖVERALLT är det så men innan vi åkte hem med tåget så strosade vi runt i nollåttas innekvarter. Hamnade på NK och det var där jag såg det så tydligt. ALLA killar i ALLA butiker som antingen sålde eller köpte något såg ut som tjejer. Inte som transor utan mer sådär sockersöta med drag åt det feminina. Fläckfria koftor, backslick, tighta byxor och skor som fick benen att se ut som förvuxna bananer. Herregud, skulle jag bo i Stockholm skulle jag få allergiska utslag! Jag fick nästan bita mig själv på knogarna för att inte rusa fram, rufsa runt i deras hår, be dem slänga rakapparaten för EN dag, dra på sig ett par slitna jeans som hänger sådär halvläckert på höfterna (utan att visa bromsmärkena såklart) och få dem stå stadigt på jorden i ett par coola sneakers. Jösses!

Däremot vill jag appselut förtydliga att jag VET att INTE ALLA killar är på detta vis. Men lite lustigt är det ju att där folk som "är nåt" hänger, så ploppar också dessa svärmorsdrömmar upp. Snacka om wolf in sheeps clothing! Tänk vad svärmor skulle veta vad de gjorde igårkväll, snorta linor på spegelblanka Stureplansgolv samtidigt som de sköljer ned det med finaste skumpan. Inga fördomar Malin näää just!

Igår var i alla fall första dagen på min tvåmånaders-idiot-träning-och-kost-period. Kommer att räkna ut minutiöst mina måltider så jag vet att jag ligger på rätt sida världen efter dessa veckor med vansinnesfrosseri av tårtor, godis, onyttig mat och en liten del sprit att vaska runt allt detta med. "Glöpe upp fettet" som Yrjö skulle ha sagt. Tror dock inte att det har hjälpt mig, i tisdags när jag kom hem kände jag mig som en köttbulle :) Nej nu är det nya mål som hägrar, igen får jag väl säga, men det känns rätt skönt ändå. Lagom till jul är det dags att fylla på fettdepåerna igen och vad passar bättre än skinkmackor och knäck? Ljuva jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar