söndag 11 oktober 2009

Svenskt nederlag

Bästa kommentaren igår under fotbollen:
" Fan det är strongt gjort att kasta sig in sådär med den där gammkroppen." (Arne syftar på Henke Larsson....ja snart puttar han rullatorn och inte bollen framför sig hihi.)

Antagligen den mest ologiska funderingen under fotbollen:
"Undra om danskarna äter danskt kött eller om de också väljer ett smartare alternativ."

Dummaste noteringen innan fotbollen:
"Fan, jag känner inte igen en enda spelare, hur många är nya egentligen?" (Men snälla Malin det där är den DANSKA uppställningen.....såg jag till sist helt på egen hand.)

Mest överskattade reklamtrycket på spelarnas tröjor:
"Varför står det "Sverige" på deras kragar bak...är det för att färgblinda spelare verkligen ska veta att det är en svensk spelare som kommer ångandes?"

Högst relevant undran mitt under matchen:
"Är det verkligen domaren and domaren only som har rätt att besluta om målet är giltigt eller ej eller finns det dokumentering likt i hockey när de kan överlägga via ett målfoto?"

Slutligen, svaret på varför vi inte vann denna match....heller:
"Förmodligen för att jag hade med mig mig blågula fd turboxarhandske.....numera tycker jag mest att vi förlorar så fort jag viftar med den :( Men men, nån gång ska turen vända, var så säker."

Ja det var väl mina kommentarer och iakttagelser från gårdagens fotbollsmatch. Är ju ingen sportnörd, den genen förvaltar bror och The mycket bättre så jag känner mig ändå trygg i att sporten aldrig kommer bli helt bortglömd. Däremot så är jag en fotbollswannabe. Ända sedan VM -94 då jag steg upp mitt i natten tillsammans med moster Annika och Yrjö för att heja (läs spana in Kennet Andersson haha) fram vår svenska fana. Sen den sommaren har Sveriges fotbollsmatcher blivit min sportdos....hockey kan jag också se men då bara om det är Sverige och det är andra som ska titta. Ensam kollar jag inte en sekund.

Idag har vi tagit en promenad och städat, väldigt spännande. Snart blir det middag och kanske ett bad bland bubblorna. Imorgon packar jag återigen väskan och drar på äventyr. Ska på kurs i Stockholm mån-tis. Känns som att jag på ett sätt hellre velat stanna hemma men det ska även bli skoj att spana in huvudstaden igen. So long kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar