måndag 5 oktober 2009

Ödets nyck

Det är väl knappast bara jag som ibland känner att det är någon som har mig som sin leksak. (Det där var en skum mening men läs vidare så kanske ni ändrar er haha.) Någon sitter där jag inte kan se och drar i trådarna av mitt liv så att vissa saker händer och vissa händer inte. Igår till exempel, jag kommer tillbaka till det alldeles strax men först en kort resumé av helgen:

Vi har ju hjälpt Linda, Tommy och lilla Selma att ÄNTLIGEN flytta norrut igen. Allt flöt på riktigt bra. Vi kom iväg i relativt bra tid från Gävle, åt middag hos Amir, packade ur med en rasande fart och sen åkte jag och Arne tillbaka till Gävle med lastbilen. Det regnade som aldrig förr så det tog lite tid men det var lite trafik vilket var bra. Kom ned 02.30, däckade på den uppblåsbara madrassen, vaknade strax före nio för då skulle vi lämna igen lastbilsnyckeln.

Det är nu jag kommer tillbaka till början på mitt inlägg. Vi skulle äta frukost på McDonalds var det tänkt. Väl där hade de JUST slutat med frukosten, och när vi ändå bestämde oss för att äta där ändå fick vi veta att kaffemaskinen inte funkade. Jag vände på direkten. Vidare till Statoil. Längtade efter kaffe och ostmacka så det värkte i magen. Ostmacka fanns inte. Stod och tittade på menyn och bestämde mig sedan för någon slags varm kyckling och pestomacka. Ugnen var inte varm så om vi ville ha varm mat fick vi vänta. Vi väntade. Jag tänkte, jag köper Aftonbladet för jag var lite sugen på att få veta vad Ulf Larsson egentligen dog av. Nähä då var Aftonbladet försenat men Expressen fanns så jag tog den istället. Det stod ingenting om Ulf Larsson dock. Det stod för övrigt ingenting av värde. Alls. Expressen är en riktig skittidning. Sen sa jag till Arne: "Det är fan som pappa säger, det är svårt att få sig en enkel sketen ostmacka nuförtiden". Då tittar Arne upp och pekar mitt framför näsan på mig. DÄR ovanför frukten låg lager på lager av OSTMACKOR och andra slags baguetter. MEN DAMN IT! Suckade och trugade vidare med mig degmacka. På vägen ut ser jag att Aftonbladet har kommit. Vad som står på framsidan? "ULF LARSSONS SISTA ÖNSKAN". Typ. Isn´t that ironic?

Idag har jag och Arne haft en loj fixardag. Vi har bytt däck på bilarna, tagit in vattenslangen så den inte fryser sönder i vinter och satt ljung i en finfin korg som Göran och Anita kom med i fredags. Älskar verkligen sådana där presenter. Blomgrejer eller ljusgrejer är MUMMA att få!
Vi har även varit en sväng till Colorama och spanat in tapeter och golv till köket. Hittade lite alternativ så nu börjar det ta form åtminstone i huvudet. Om det blir bra TILLSAMMANS är en annan femma!
Har i alla fall det lite lättare än Emil. Vi passade på att hälsa på honom också när vi ändå hade tid på oss innan hemfärden igår. Han håller på att renovera sin morfars gamla hus och shit vad han ligger i! Hela köket är utrivet, då menar jag golv och väggar också. Ska bli skoj att se hur det ser ut när det är klart. Då ska vi garanterat våldgästa med en grillbit och kanske kanske får man sitta i det nya vrålåket också. Cruisea..crusa....cruisa....hur fan skriver man......KRUUUZA genom Gävle stad OH LALAAA! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar