söndag 18 oktober 2009

Latare än latast, lyxigare än lyxigast

Så lite som jag har gjort idag var det länge sen jag gjorde. Steg upp, tog en titt på vädret och temperaturen, nollgradigt ute och arton inne. Bestämde mig för att ladda i soffan med en filt tills Arne vaknade, fixade frukost, snackade köksrenovering men blev trött i huvudet och tog en långpromenad istället. Mitt problem där är att Arne vägrar att gå dels i min takt dels min sträcka så jag vevade med armarna som en tok för att hålla värmen. Det lyckades då inte, kom hem som en isbit. Försökte få till motorvärmarhelvetestimers som vi köpte ifjol på Claes Ohlson......djävulens påfund då det banne mig inte går att ställa in en tid och om jag mot förmodan lyckas få till det så är det antingen på fel dag den startar eller inte alls. I vintras gick Arnes igång i alla fall, Ådi fick snällt klara sig utan. Rena mobbingen om jag får säga det!

Drog igång en megabrasa och tog ett långt, varmt, skönt bubbelbad. Myste till det med tända ljus och lite lagom musik på radion. Sen hoppade jag i världens mysigaste pyjamas som jag fick i present av bror och Therése, pricken över i:et var tjocksockarna (som jag också fick av dem) att pryda mina små fossingar. Måste ta en bild, jag är inte snygg men gosig :) Kameran visar sig dock inte från sin bästa sida. Ni får vänta.

Köksplaneringen varierar. Jag vill ha svarta luckor utan handtag, alltså handtagen ska vara infasade redan om ni förstår hur jag menar. Vette sjutton vart fan jag ska hitta dem bara, har hittills bara sett vita. Om det inte går att få dem i svart på IKEA, jag vet inte för jag har inte undersökt. Det enda svar jag fick när jag tapade in en fråga till den där Anna som så snällt ska hjälpa till på hemsidan var " Vill du veta om en vara finns i en speciell storlek eller färg kan du använda dig av sökfältet längst upp på ikea.se. Skriv exempelvis "Sultan 120" så visas alla våra Sultansängar som är 120 cm breda." Ja just!
Sen oroar jag mig för att köket ska bli för mörkt.....det är ju inte läge att ångra sig once it´s in liksom! Äh det löser sig nog inom en tioårs period. Synd bara att spisen knappt kommer hålla ihot fram till jul, det är allt eller inget som gäller på plattorna. Väldigt lättlagat och ekonomiskt.

Glömde förresten berätta vad som hände mer i Stockholm. Innan vi skulle ut och äta så kommenterade jag att jag måste ha mitt leg med mig för man vet aldrig när det måste visas. De andra skrattade åt mig men vafan, jag fick ju visa leg på Gatufesten ifjol! Anyway, när vi skulle beställa en flaska vin på restaurangen så tittade servitrisen på mig och frågar:
"Ursäkta men hur gammal är du?"
De andra höll på att garva ihjäl sig, slog i bordet och hade sig. Till saken hör att grabbarna som var med är typ 22 och 25 år. Haha, man måste gotta sig när man kan!

Nu blir det mer soffa och vånda inför måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar