tisdag 20 oktober 2009

Tråkigt vardagssvammel

Det har öppnat ett nytt träningsställe här hemma. Jag har mina små funderingar på om jag ska byta till det stället efter nyår. Det blir lättare helt enkelt, bara att ta en promenad dit och hem, vips har jag lagt in båda träningspassen samtidigt. Däremot gör människorna på mitt nuvarande gym det så väldigt svårt att sluta där. Har på senare tid börjat surra med en massa folk och det gör ju det hela så mycket roligare att träna! Mestadels grabbar då, det är inte så många tjejer som kör styrketräning, inte så regelbundet i varje fall vilket är synd. Hade varit skoj att kunna peppa varann, jämföra och få råd och tips från en cool brud :)
Är dock inte så säker på om jag ska byta eftersom jag inte vet öppettider eller ens om det kommer finnas ett hederligt gym där. Det verkar mest inspirerat av olika gruppträningar men jag ska i alla fall ta mig en titt och kanske testa på.

Har blivit tokig i att äta ugsrostade grönsaker, det är ju skitenkelt och tokgott! Mycket godare än att äta dem kalla. Ska köpa mig lite rödbetor och testa hur de smakar i ugnen, har aldrig någonsin köpt rödbetor annat än färdiga på burk. Living large haha!

Imorgon har första veckan avklarats, nu är det "bara" sju kvar. Åtminstone, vi får se hur det blir sen. Jag har ju varit rätt odisciplinerad vad gäller promenader tyvärr. Imorgon blir det förmodligen ett intervallpass i backe. Om jag orkar, eller om mina ben orkar. De känns som vedklampar efter gårdagens pass. Resten av veckan kommer nog ägnas åt en eller annan promenad. Kommer ju att jobba nätter så kroppen kommer inte att vara så sugen på något annat heller. Bara stiga upp, äta mat i soffan och vänta på jobb. Blä men det måste genomlidas. Det är alltid värst innan, när jag väl kommit på jobbet går det ju av bara farten.

Snick snack, slut på detta tjöt för idag. Jag vet att jag har varit jäkligt tråkig på sista tiden, det är ju liksom inget märkvärdigt som händer. Men snart mina vänner kanske operation Renovering kök drar igång och herregud DÅ kommer det hända grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar