fredag 16 oktober 2009

Idoljuryn....under all kritik ikväll!

Dra mig baklänges på en pinne när vi sitter här i godan ro och tror att vi actually ska se på "Idol" och en människofärgad Shrek dyker upp i rutan! Jag vet inte, är det bara jag, Arne, bror och The som är retarded? Är det kanske så att vi är helt stendöda musikaliskt? Är det så att vi är helt off i vad vi skulle vilja se på en gatufestscen? Vill svenska folket HA något oindentifierat bräkande som skulle får vilket singstar-spel som helst att skrika ERROR i ren total överlevnadsinstinkt? FINNS det på riktigt sådär många toner på en och samma låt? TELL ME CAUSE I GOTTA KNOW!!!!!

Vad är det nu jag talar om? Har ni SETT Idol för det första? Har ni MÄRKT att Shrek smugit sig in? KAN JAG på något sätt få er uppmärksamhet angående detta? Hemlighetsmakeriet är över, det är naturligtvis Rabih jag talar om. HAN. GER. MIG. RABIES!! As simple as that! Klart som fan att han kan låta likt Michael i en lugn, mesig ballad.....det är ju för i helvete det ENDA han kan sjunga!! Eller vibrera fram menar jag. Han är som en cymbal, när man klappar till honom vibrerar den i det oändliga ända tills man kniper åt på kanten för att få den att tystna. Och jag blir GALEN! Alltså, jag har haft fel förr, jag dömde ut lill-Erik med hästlängder ända tills han shapade till sig och tog ton på riktigt. Visst jag hade fel och det ska jag ödmjukt erkänna. Men DET HÄR! Det här KAN jag bara inte ta fel på! SNÄLLA ni där ute, SÄG att det inte är det HÄR ni vill fylla era barns Ipods med!! Jag blir bestört å all musiks vägnar. Mest blir jag bestört över att jag verkar ha tappat greppet om musikalitet totalt. Jag menar, Andreas Karlsson och gänget höjer ju honom till skyarna. But why?

Skicka in en grävskopa istället, det är ju samma scenshow i alla fall. Men jag kan då lova att om en grävskopa börjar låta på det där sättet så kommer den genast att tas ur bruk för då är det definitivt något FEL på den!

Nu kommer kvällens upplösning...ännu ett steg närmare hjärtattack!