tisdag 25 januari 2011

En egen liten bubbla i en egen liten egovärld

Idag slog en ny tanke rot i min skalle, kanske inte en ny men jag har i alla fall inte tänkt den formulerad och i ord förut. När man jobbar skift blir man grymt jävla EGO! Man har ganska mycket fritid när ingen annan har det, vilket resulterar i att man bara har sig själv att tänka på, man gör det som faller en in och man behöver inte tänka på någon annan. Det kan vara både bra och förbannat jobbigt på olika sätt.

Bra för att jag trivs med att vara själv. Jag får tid att träna på tider när Arne inte jobbar vilket gör att jag inte behöver "nalla" så mycket tid från honom då jag redan är borta rätt mycket.
Jag kan mysa runt med mina egna tankar, kliva upp, äta frukost i lugn och ro och planera dagen som jag själv vill.

EGO that is!

Det som kan vara jobbigt är just det här med att ta hänsyn till andra, alla "måsten" som ska göras, anpassa mig osv osv. Det är nog en liten akilles häl för alla som jobbar skift, i alla fall de jag har pratat med.
Man lever som i en egen liten ego-bubbla där man själv har kontroll och bestämmer allt.
Sen kan det vara rätt jobbigt att bara för att jag är "ledig" eller hemma en förmiddag så blir det atomatiskt jag som tar hand om sådana grejer som att sotaren ska komma, ringa hit och dit osv. Små små skitproblem, I KNOW :) Baksidan av att vara vuxen eller vad det nu är vi är.

Idag har det varit ännu en riktigt bra dag. Jobb och träning som vanligt. Sen åkte jag för att få en liten mysstund med världens bästa Camilla. Vissa människor har bara en förmåga att göra en så glad, harmonisk och lycklig :)
Sen åkte jag vidare på min turné. Tårta och kaffe hos Janne och Anna-Carin säger jag inte nej till. Jag säger inte nej till deras sällskap EVER, de är ju min stödfamilj hihi och jag trivs SÅ BRA hos dem!

En mysig kväll som snart ska nattas in. Ska bara elda upp femtioelva vedpinnar först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar