måndag 31 januari 2011

Bra måndag efter en helveteshelg

Hur klarar en människa av att fungera normalt, ja någotsånär i alla fall, när man sovit 12 h på FYRA dygn?
Hur bra fungerar kroppen då egentligen? Jag fixade det på något sätt, men hela helgen har varit en enda dimma. Jobba, försöka att inte somna, äta fast man mår illa av sömnbrist, försöka att få ihop en begriplig mening för att kunna mörka att man inte alls är med för fem jävla öre, försöka att inte visa att kroppen SKRIKER i ren protest när jag tvingar upp ögonlocken för femtioelfte gången. Ja jag förstår att det här måste vara vardagsmat för nyblivna föräldrar, men ni vet ju hur grym träningsvärk man får när man gör något man aldrig gjort förr.......

MIN KROPP har en själslig träningsvärk idag. Dock går den att bota vilket har visat sig idag. Först fick jag sova någorlunda. Tvingade upp mig halv två, kokade kaffe och åt "frukost". Vidare till gymmet för ett riktigt skönt ryggpass. Hände en jävligt rolig grej, typiskt mig-grej. En av mina sweet pals på gymmet sa till mig:

"Men du är väl nöjd med din kropp?"
"Jaaa faaan" svarar jag DÄRFÖR att jag TRODDE att han SA JOBB istället för KROPP!!!
HAHAHAAA, gjorde en snygg räddning sen när jag faktiskt fattade vad han egentligen sagt och kunde spinna vidare på att det är klart att det finns grejer som man kan förändra till det bättre. Kunde se scenariet framför mig, om jag fortfarande hade trott att han sa JOBB....

"Jofan jag tjänar jävligt bra för att göra så lite!"
Moaahahaaaaa!!!

Efter det fick jag varva ned med en riktig myskväll på stan med Eva, my sweet sweet love. Lite kinamat och avslutning på Waynes.

Kom på en sak när jag var på toa på Waynes. Rullar alla toahållsrullare åt SAMMA håll? Tycker nämligen att det är ett HELVETE att få ut papperet varje gång någon slitit av änden så den gömt sig i hållaren. Jag rullar åt eeeena hållet, åt aaaandra hållet, jag pillar, lockar och drar men näääää vafan ÄR DET FÖR FEL??

Samma sak när jag är på toa på IKEA, eller Birsta City ska jag väl säga. Hur fan ska man vrida spaken för att få VARMT vatten?? Om någon annan varit där före så kan ni ge er fan på att det kommer varmt vatten i kran, MEN SÅ FORT jag ska testa så...nä.....PISSKALLT! Eller är det jag som har så satans bråttom att jag inte hinner vänta tills vattnet letat sig fram? Who knows, bara en tanke.

Kom på en ANNAN sak också när vi satt där på Waynes. Något som Eva också funderat på fick jag veta sen. Det satt en tjej i rullstol vid ett bord och med henne två andra tjejer. Jag tänkte genast att det måste vara hennes assistenter men sen slog mig tanken att varför måste det ha varit DET? Det kunde väl lika gära ha varit två kompisar?! Hjärnan tänker på samma sätt som ånga fungerar, den letar den lättaste vägen fram.

Februari kommer börja bra. Ledig imorgon, detta firas med lite....TRÄNING :) Men bästa stunden kommer vara frukosten. Soffan, datorn och tv:n och jag nånstans där mitt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar