söndag 23 januari 2011

It´s those little things in life

Snacka om att det är those little things in life som gör en så vansinnigt glad! Eller som ger en sådana må-bra-känslor kanske jag hellre ska säga.
Sitter och lysnar på "Love the way you lie part 2" och OH MY GOD vad jag är imponerad av Eminems förmåga att uttrycka sig! Läs bara hans del:

"It's morning, you wake, a sunray hits your face
Smeared makeup as we lay in the wake of destruction
Hush baby, speak softly, tell me you'll be sorry
That you pushed me into the coffee table last night
So I can push you off me
Try and touch me so I can scream at you not to touch me
Run out the room and I'll follow you like a lost puppy
Baby, without you, I'm nothing, I'm so lost, hug me
Then tell me how ugly I am, but that you'll always love me
Then after that, shove me, in the aftermath of the
Destructive path that we're on, two psychopaths but we
Know that no matter how many knives we put in each other's backs
That we'll have each other's backs, 'cause we're that lucky
Together, we move mountains, let's not make mountains out of molehills,
You hit me twice, yeah, but who's countin'?
I may have hit you three times, I'm startin' to lose count
But together, we'll live forever, we found the youth fountain
Our love is crazy, we're nuts, but I refused counsellin'
This house is too huge, if you move out I'll burn all two thousand
Square feet of it to the ground, ain't shit you can do about it
With you I'm in my f-ckin' mind, without you, I'm out it"
 
Är det inte briljant så säg??! NÄ jag vet att ni INTE läste ens halva :)
Men så är jag en riktig sucker for words too, en riktigt dräpande textrad och en riktig skitlåt kan bli fantastisk.
 
Sen har jag ÄNTLIGEN, AS WE SPEAK, fått tag på en låt jag saknat sedan 90-talet. En låt alla dansade till på sportlördag, alla var väl att ta i för inte fick JAG dansa med de där hunkarna inte! Såvida jag inte hade en tjuga att köpa blåtiror för och muta de stackars ont anande offren med haha. Däremot kunde jag sitta och titta på ALLA ANDRA som dansade och känna dunket av basen i bröstet......"sakta ner sakta ner lägg ditt huvud i en famn och tänk ingenting. Låt dina händer göra vad de vill, låt ditt hjärta få höra sina slag".....Det är fanimej en låt som mina kära vän Erica skulle referera till en "kåt-låt". Sug på den ni!
 
Själv ska jag lägga mig på soffan med en kopp kaffe bredvid, dra på THAT SONG på högsta tillåtna volym, begrunda dagens händelser och invänta Solsidan. Kan man ha det sämre? Yes man kan!


3 kommentarer:

  1. Jag håller på att bli galen, söker låten "Sakta ner" men hittar den inte. Kanske för att jag inte vet varken vad artisten heter eller vad titeln egentligen är. Uppenbarligen verkar du ha koll. Fick upp din blogg när jag googlade textraden. Kan du skicka låttiteln och artisten, samt vart du hittade låten så blir jag skitglad! lina_sallstrom@yahoo.com. Tack!

    SvaraRadera
  2. Håller på att bli galen, VAD HETER LÅTEN??

    Tappade bort den på 90 talet och ka bara inte hitta den igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte se hela min text av någon anledning men kan det vara "Sakta ner" med Patrik Berggren som du menar? :)

      Radera