tisdag 11 januari 2011

Starten på en glammig vecka


Njäääee HADE ju kunnat vara så men i min värld? Nepsi pepsi det kan ni FETglömma!
I min värld gömmer sig intressanta saker som....ja ni vet ju redan vad jag ägnat större delen av vintern åt, men nu kommer nästa kapitel: Att få in veden på sitt rätta place så att vi slipper gå runt huset, nedför backen, in i den andra vedboden, hämta en famn eller skottkärra och göra samma procedur fast backwards.

Det ÄR tjejen på bilden som skriver i bloggen, dock är kortet ett eller två år gammalt. Bilen ni ser är brorsan och Puffs cadillac ;)

I alla fall. Man tänker en massa spännande tankar och gör en massa konstiga saker när man tillbringar en hel dag ENSAM med en satans massa vedpinnar. Jag HAR inte armar som Snömannen eller en kropp som Bigfoot, VARFÖR ska jag då envisas med att lasta på ved i min famn tills jag inte ser var jag ska gå?? Tappar ju lite pinnar, eller nej STOCKAR damn it för de var INTE små en del! När jag tappar dem så kommer jag på mig själv med att dra in tårna i stövlarna. Det är ju en skitsmart idé, förutsatt att jag även FLYTTAR fötterna!! Which I do not eftersom jag inte kan RÖRA mig då skiten faller åt alla håll.

Funderade på varför min högra arm känns längre än den vänstra. När jag plockar på ved så får jag plats med så mycket mer om jag lägger den på den högra istället för på den vänstra. Hmm, kanske är frågan om skills här? Skills, teknik...ja. Försökte kolla vad fan det är jag gör som blir fel, men armarna såg ju misstänkt likadana ut, fast spegelvända då.Well well, efter att jag burit in det där aset till vedhög så kanske jag vet?!

Hittade åtminstone EN kompis. En stackars tillplattad mus som låg på vedbodsgolvet. Stackarn, he neeeever saw it coming.

När jag hade kört runt runt runt, lastat på , lastat av, travat, gått yeah you name it i fem timmar så bestämde jag mig för att näää nu får det fan vara nog för idag!

Så idag är det vilodag. Från veden that is, inte träningen dock. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till fram tills att jag ska bege mig in mot stan och träna. Har en rätt sliten kropp måste jag erkänna. Den blir snedbelastad då jag använder mig mer av höger än vänster sida.

Jaja sluta gnäll! I WILL!! Idag kommer bli en great dag, följt av en till och en till och...ja ni hajar :)

Have a nice one out there! Whatever it is :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar