torsdag 6 januari 2011

Våga väga

Nytt år, nya mål. Jag måste väl också blicka framåt när det nya året har kickat igång.
Detta görs med buller och bång genom att verkligen ta tag i och fokusera på min träning och kost. Denna vecka har jag gått in för att väga allt, jag menar verkligen ALLT, som jag äter. Och nej, jag gör det INTE för att jag ska banta på något sätt. Det är för att få en överblick i hur jag äter. Äter jag rätt, äter jag bra, äter jag tillräckligt osv osv. Detta ska min superguru lägga in i ett program för att finslipa, peka finger, berömma, stöta och blöta tills det blir finemang för min del.




Det är dock liiite roligt att retas på jobbet. Jag slänger upp min våg och väger min mat, skriver ned så fint i mina anteckningar och alla andra bara sitter och gapar. De tycker att jag är heeeeelt vansinnig men go ahead, så länge jag vet vad jag gör skiter jag ärligt talat i det.

Vad resultatet blir ska bli spännande och lite skrämmande att se. Jag kommer ju få ett litet kvitto hur det ser ut, min kost. Just nu ska jag inte ens försöka mig på att äta toknyttigt, utan bara göra som vanligt. Det är svårt, jag vill ju gärna att det ska se bra ut haha. Well well, vi får väl se till veckan.

Träningen har gått bra den här veckan. Imorgon är det rygg som står på schemat. Ska försöka få med mig Arne någon dag, kanske i helgen, så att jag kan dra igenom övningarna med passning. Det vore bra för då vågar jag pressa på lite mer och kanske, kanske har jag fått bättre resultat nånstans!

Jaja, det var mina funderingar det. Tråkigt inlägg idag, I know, men detta var bara mer som en ren information till all you out there!
Imorgon är det sista dagen, sedan ledig i nio. Ska bli riktigt skönt bara snöhelvetet håller sig borta!!

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar