tisdag 4 januari 2011

Jag ska fan bli pensionär

Smaka på ordet. Taste the word. P.E.N.S.I.O.N.Ä.Ä.Ä.Ä.Ä..R!
Jepp, that´s what I´m gonna be! Det är väl i och för sig vad ALLA vill bli förr eller senare, men jag kan verkligen se bilden framför mig. Totalt tillfreds med tillvaron, man tar dagen som den kommer. Ingen stress, ingen jäkt, inga måsten och inget tvång. What´s better than that??

När jag ska motionera kan jag göra det med måtta. Jag hoppas verkligen att jag då är färdig med alla mål som jag nu sätter upp. Jag behöver inte känna att "Fan sist sprang jag milen på 47 min, idag måste alltså MÅÅSTE jag bara göra det på 46,5!" Jag måste inte göra de där extra repsen som jag inte klarade av sist.
Jag kommer inte att behöva oroa mig för att/om/när min kropp kommer att förändras, den lär ju inte kunna bli mer skrynklig och gravitationsskadad!

Jag kommer inte att behöva be om ursäkt för att jag inte ställer mig upp när jag sitter på bussen. JAG KOMMER JU REDAN ATT VARA BLAND DE ÄLDSTA!!
Inte ha någon brådska på ICA, jag kan ju för fan handla hela dagen om jag vill!

Jag kan helt enkelt välja att nää serru idag så tänker jag bara sitta här ute i vårsolen med kaffekoppen på knät och fundera över vad jag INTE MÅSTE göra idag.

Detta är ju naturligtvis förutsatt att jag är frisk och kry och att jag fortfarande är vid liv. Men jag hoppas och tror, jag säger som Ted Gärdestad: "Jag tror att livet får ett lyckligt slut". Nu gjorde det ju inte det för honom tyvärr men sådana småsaker ska man inte hänga upp sig på.
Jag vill bli en pigg pensionär med glimten i ögat. Jag hoppas att jag INTE blir en sur jävel, by that time så har jag nog kommit tillfreds med min anger management....eller? Jag kanske blir en sån där som pillar ut piggen på käppen och sticker ned någon stackars ungdom som påminner om mina egna satans ungdomsår?!
Fy fan, det har jag inte ens tänkt på! Nä, jag vägrar! Tänker bli en sån med gummiplupp på undersidan käppen. Just in case.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar