måndag 2 april 2012

Day 1

This is when the shit begun......
Det var en något förvirrad tös som klev upp i morse för att ta sin första morgonpromenad av.....ja låt oss säga MÅNGA så låter det inte alltför jävligt i alla fall. Traskade runt Norra berget, vilket gjorde mig lite besviken då sträckan bara blev futtiga dryga fem kilometer. Trodde det skulle vara längre men icke. Får väl hitta en längre variant vad det lider, jag har ju lite alternativ så att säga.

Dagen har i alla fall flutit på bra. Tack vare att jag klev upp halv tio så blev det inte frukost förrän vid elva. Inte helt optimalt en vanlig dag men nu är det här ingen vanlig dag. På grund av att jag ska jobba natt så måste jag dryga ut timmarna mellan mattiderna så att jag har något att snaska på inatt också. Snaska och snaska, nån sketen proteindrink och en frukt perhaps, mer vet jag inte om jag kan sträcka mig till. Haha, visst låter jag entusiastisk?!

Faktum är att det är jag faktiskt. Att vara hungrig är en psykiskt jobbig fas, men att veta att det jag stoppar i mig är ren mat som jag åtminstone vet vad som händer med när den kommer i mina händer, känns riktigt bra. Inget färdigproducerat alltså, ja inget KRAV-märkt heller men nu är jag inte ekonomiskt oberoende så please forgive me if I´m doin´it all wrong for a while!! Kroppen känns lätt, ren och arbetsvillig. So far så good. Jag vet med erfarenhet att det verkligen inte kommer att vara så här lätt alla dagar, men det underlättar faktiskt att jag äter ensam såpass mycket som jag gör nu. Jag slipper laga en sjujäkla massa mat, jag bara slänger fram en hög med grönsaker och korkar upp tonfiskburken så har jag en smarrig måltid att dinera på. Hehe, det är inget ont som inte har nåt gott med sig som man brukar säga :D

Snart ska jag åka och jobba första natten av tre. IGEN??!!! Jag har ju nyss avslutat en nattperiod! Ja man kan tycka det, men nu är det dags igen. Den här veckan är egentligen den värsta av dem alla. Tre nätter då jag förmodligen kommer sova så dåligt att jag inte har ork att hitta på något vettigt på kvällarna, samt två grispass i helgen då timmarna sniglar sig fram. Well well, så jäkla illa är det ändå inte, det brukar kunna vara rätt mysigt att jobba storhelger ändå. Om man raderar bilder såsom bastuflotte i solens sken, mysigt umgänge med nära och kära, från hårddisken....ja DÅ är det heeeelt OK ;)

Nepp nu blir det till att fylla nappflaskan och ge sig av. På nya äventyr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar