tisdag 24 april 2012

Inga bilder men det går bra ändå!

Jag har lite mycket på gång just nu, därför hinner jag varken blogga eller reflektera över sånt som händer i min omgivning. Det enda konkreta jag vet just nu är att jag är på väg mot något jävligt bra, att saker och ting ser ljusa ut och ATT JAG SNART HAR EN SOFFA ATT SITTA I!!!!!

Deffen går oförskämt bra. Till skillnad från förra gången jag försökte mig på något liknande, har jag nu större koll på varför jag väljer det ena framför det andra, och det hjälper mycket mentalt. Blir liksom inte lika svårt att motivera mig att inte äta en fet, fläskig ostmacka med smör, när jag vet skillnaden på det och exempelvis kvarg.

Jag är inte alls slut när jag tränar, vilket tydligen borde ha kommit som ett brev på posten för länge sen. Jag är däremot trött och seg i övrigt, energin liksom rinner av lite lättare och jag blir lätt vardagslat. Men när jag tränar, då är jag fokuserad som få och vägrar att känna mig svag och trött. Kanske är det på grund av all peppning jag fått denna vecka på gymmet. Underbara människor som engagerar sig, tycker till och sockrar!!

Vardagsrummet är spacklat, slipat och målat. Nu väntar bara den sista väggen på att få klä på sig en schysst tapet, vilket kommer ske i helgen. Det är nästan löjligt vad glad jag känner mig över detta!! Men har man inte haft något riktigt hem på länge så är det kanske inte så konstigt.

Snabb uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna, i alla fall till det yttre. Det inre händer det grejer med hela tiden. Som vanligt ska jag väl tillägga haha!
Igår fick jag umgås med finestuff people. För en stund kändes det som förut, och det var en skön känsla. Tills jag kom tillbaka till nutid och insåg att det inte alls är som förut, varken nu eller sen, och då var det inte lika roligt längre.
Det är svårt. Det är svårt att börja om på något som en gång har varit så självklart och annorlunda. Svårt att försöka låtsas som att dåtiden aldrig har funnits, och på något vis vrida nutiden till något bra. Jag vet inte om jag kan göra det. Eller, jag kan bevisligen inte göra det hela tiden, det är därför jag ibland smyger runt i cirklar och försöker vara något annat. Någon annan. För uppenbarligen var den jag var inte något bra, och då är det svårt att anpassa mig. Jag är ledsen för det men det är så jag dealar med situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar