fredag 20 april 2012

Heading home

Efter en veckas ledighet är det time to go home and deal with the real life. Känns på olika sätt. På ett sätt är det skönt att komma hem, återfå rutiner, träffa de jag saknar när jag är borta, känna att jag är "nyttig". Ja jag hittar inget bättre ord för tillfället :)

Å andra sidan känns det trist, tomt och vemodigt. På en vecka hinner jag vänja mig vid att vara två "på riktigt". Att kunna sitta i soffan och bara sträcka ut handen och känna värmen från en hand. Jag får se, inte bara höra, hur dagen har varit, och skratta åt små saker som sker i nuet. Att kunna krypa tätt intill och somna tryggt. Det är lyx mina vänner! Vardagslyx som alla som har det borde vara bättre på att se och värna om.

Nu åker jag ju inte ensam. Min älskling åker med, eller jag med honom, för här ska spacklas och slipas vardagsrum :) Ska bli så oerhört skönt att ha ett eget place med mina egna saker!! Ni som har känt känslan av att vara rotlös, vad än orsaken har varit, vet vad jag snackar om. Okej, det kanske är en petitess och ja jag kanske gnäller. Men jag tål väl inte mer än så då, då that's the way it is!

Fan jag tycker att alla inlägg blir så dystra! Det är inte alls min mening! Jag är glad, tro inget annat, glad och lycklig ända in i tösasjälen. Att ha någon att sakna är ett privilegium, och även fast det är pissigt ibland är det ändå oerhört vackert.

Jag är tacksam för det senaste året. Jag har lärt mig, OCH LÄR mig,otroligt mycket om mig själv. Det är nyttigt och gör mig till en starkare människa. Vissa gånger är jag så otroligt liten inombords. Någonstans, på något sätt, lyckas jag ändå alltid hitta ut ur den där lilla lådan jag skapat. Jag liksom vecklar ut mig som om jag vore en fallskärm. Det är väl det egentligen det går ut på, att känna tryggheten i sig själv. Till viss del har jag det, på många sätt inte. Men jag knåpar ihop den där fallskärmen dag för dag. Jag klipper ännu ett tygstycke och tråcklar dit. Det är inte alltid det blir så jävla snyggt men det håller, och det är huvudsaken :)

Ha en underbar fredag trots att Gud pissar på oss!

2 kommentarer:

  1. Alltså... lever vi samma liv eller....? (bortsett från handhållandet, det har jag inte).

    Det där med att vara rotlös och rastlös; där har du mig. Bra med människor som kan jorda en och skapa en motpol till allt det kaosartade.

    SvaraRadera
  2. Hihi jaa du, ibland undrar jag detsamma!! Det är så coolt att läsa DIN blogg för det kunde ofta lika gärna vara jag själv som skriver!

    SvaraRadera