söndag 8 april 2012

Idag längtar jag.....

....efter att få komma hem till en varm famn och lite mat på bordet. Så mycket mysigare än att rulla ihop mig i min hundbädd med händerna runt en kopp te för att få känna lite värme.

....efter att få trycka ned ansiktet i det där satans påskägget, nej förlåt äggeN, som har stått på jobbet hela helgen och flinat åt mig! Till råga på allt ska de äta glass! OCKSÅ!! Hmpf!

....efter att klockan ska bli sju och jag ska få gå och ställa mig i en varm dusch.

....hell, efter att klockan ska bli fyra och jag får ta mig en kopp kaffe!

....efter att jag ska få ett fint vardagsrum med en skön soffa så att jag ska SLIPPA sitta på golvet som en jävla uteliggare och våga ta hem folk utan att måsta börja med meningar som "välkommen till knarkarkvarten" eller "soffan kommer nästa sekel, men jag har jättesköna stolar!!" (Vilket jag förvisso har men ändå.)

....efter våren för allvarligt, den euforiska bild jag hade av mig, morgonpromenerandes i solens värmande strålar, har kraftigt mattats av något.

....efter semester! Jag och finaste finast på tu man hand, utan tider att passa och skit som håller oss isär. Fifan så bra!!

....efter att kunna gå ut genom dörren och slippa undra om det var rätt val med långkalsonger idag....också!

Ja det är väl sånt jag längtar efter just nu....It's those little things som sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar