torsdag 23 juni 2011

All by myself

Jag tänkte på en sak när jag åkte hem från jobbet idag. "Undra hur livsmedelsbutikerna har öppet i helgen, kan det vara till åtta tro?" Sen tänkte jag vidare att fan vad det måste vara tråkigt att sitta på ett sånt ställe just en midsommarafton eller julafton eller liknanade. Jag menar, hur jävla många är det som besöker butiken?

De ensamma.
De ensamma kommer definitivt att göra ett stopp. Kanske inte just där men någonstans där det finns andra människor, frivilliga eller ej. De kanske vet att de de söker kontakt med inte alls egentligen vill sitta där bakom disken och prata med just dem, men just då spelar det ingen roll. Vad som helst är för dem bättre än att vara totalt ensam.

Jag har aldrig någonsin behövt känna mig ensam. Det är både en underbar men även lite farlig känsla för ibland känner jag att jag tar saker och ting för givet. Jag kan alltid välja att vara ensam, det gör jag ofta och gärna eftersom jag trivs med att vara själv, men då är det ju självvalt och inte alls synd om mig. Det finns alltid någon jag kan ringa för att be om hjälp, prata med eller bara sitta och göra absolut ingenting med. Jag har som en alldeles fantastisk och originell leksakslåda full med människor i olika färger och former som finns där för mig på sina alldeles speciella sätt. Jag kan när som helst vända upp och ned på min låda och skaka ut den ena mest underbara efter den andra, och jag väljer och vrakar som ett bortskämt barn.

Hjärnan är en riktigt överlevare. Den håller en vid liv till varje pris och hittar hela tiden nya vägar för att hjälpa en komma vidare. Som det här med att vara ensam. Jag skulle ju aldrig komma på tanken att åka till närmaste dygnet-runt-öppna Statoilmack eller ringa 118118 bara för att någon ska svara och bekräfta att "Nej hela mänskligheten har inte utrotats, vi finns i allra högsta grad. Det är bara det att vi inte finns där för just dig".
Men det gör en som är ensam. För att överleva.

Tungt inlägg och tunga tankar. Jag känner mig inte så tungsint själv för övrigt dock. Imorgon är det Midsommarafton och den ska firas med jobb på förmiddagen och gomiddag med fina vänner på kvällen.
Helgen fortsätter med mer fest på lördag. Grillning hos bror och Puff med bästa partygänget. Är kameran med? Are you kidding?? Klart det ska dokumenteras med råge!! :)

Lite träning har jag slängt in idag också. Körde crossfit ensam då jag hade bråttom hem för att hjälpa Arne att städa. Vad hände? Somnade i soffan efter att ha mulat i mig en kycklingsallad och bestämde resolut att Arne får städa imorgon när jag är på jobbet. Hahaaaaa Malin-latheten 1-0!

Ha en underbar Midsommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar