torsdag 2 juni 2011

Welcome nightshift!

Känns som jag måste presentera mig på nytt då jag varit så KASS på att uppdatera denna vecka! Jag skyller delvis på åskan, delvis på gårdagens AW med bästa arbetsgänget. Bilder har jag tagit jajamän, men nu sitter jag ute på altan och kameran ligger nedkörd i väskan så......ja jag är lite lat!

Funderar på vad det är som slår ut just nu för jag nyser och det känns som om det bor en mindre hamster i min hals. Inte på ett förkylt vis utan mer allergiskt. Mindre nödvändigt så var snäll och flytta ut tack!

Har just kommit tillbaka efter ett GRYMT 17 minuters intervallpass i backe. Trodde ju lite kaxigt att det här ska kännas som att flyga eftersom jag har kört crossfit såpass länge. Min enfald sa nämligen att jag säkert har förbättrat konditionen och uthålligheten. MÖÖÖÖÖÖP! Men HELVETE så fel jag hade!!
Första intervallen gick ju rätt bra, sprang på lätta fötter ned för att genast ge mig på den andra. Oh sweet Lord, have mercy with my soul! Flåsade som en gammal tjur som nyss blivit utsläppt på grönbete tillsammans med de unga vackra kossorna. WHAT DA?? Pinade mig igenom 12 st intervaller. Insåg rätt snabbt att det gick fan inte att stå stilla och vila heller för då hade jag skogens fiende nummer ett all over my body.....MYGGORNA! DÖÖ FÖR HELVETE DÖÖÖÖ!!!! Kände mig mer och mer tillfredsställd ju mer av dem jag kunde mörda, I´ve got killerhands, men blev dock lite nedstämd när jag insåg att för varje jävel jag dödar kläcks det väl femhundra till. Can´t beat them all right?

Medans alla ni andra ser fram emot några dagars ledighet gör jag (som vanligt) tvärtom och hoppar på nattsvängen igen. Kommer gå rätt bra ändå, jag är ju inställd på det så det är ingen mening att fundera.
Efter att de är avklarade har jag bara tre veckor till, sen är jag ju ledig igen. Tänk om det alltid vore såhär enkelt, mitt jobb. Jobba fyra, vara ledig två. Inte behöva vara orolig att grejerna inte ska funka och ingen akut stress av tanken på att sundsvallsborna eventuellt ska bli utan varmvatten. Skönt att kunna slappna av lite och fundera på sånt som jag kanske borde lära mig mer om istället. Måste införa lite disciplin i skallen bara :)

Näää det är väl allt ni får av mig idag. Jag är trött i huvudet, trött i skallen och trött i kropp och själ. Jävligt fin inställning inför denna helg haha!

Take care sweets!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar