lördag 18 juni 2011

Blame me for the weather

För det är jag som har beställt det!
Idag och imorgon vill jag ha regn, sen får det bli sol i tre veckor. At least! Schysst deal va, offra en vecka för att få tre. Så lätt borde det alltid vara när man ska bestämma nåt. "Om du gör såhär så får du det här." As simple as that liksom!

Igår hade jag en fullsmockad dag. Det började med att jag vaknade. Planen var att träna och ta det jävligt lugnt tills det var dags för finmiddag inne på stan med Macke & Sandra. Men så ringde pappsen och ville ha lite pärsättarhjälp. Hell yeah rescue is coming! Så vi fick panikåka upp fram och tillbaka för att få ned de stackars söta runda rackarna i jorden. Jag älskar verkligen den typen av jobb. Bäst är ju att ta upp dem. Jobbigast javisst, men också bäst. Hela familjen samlas för att samarbeta, fika, umgås och mysa. Så ser jag på det i alla fall. Roligast är det nästan när saker går sönder. Alltid samma visa. Pappa står och skriker "FAAAN" och mamma kör tyst i honom. Sen kirrar han felet the old MacGyver kind of way och allt är frid och fröjd igen.
Nu "fuskar" vi ju i och med att vi har en maskin så allt vi behöver göra är att sitta som småpåvar bak på traktorn och pula i potatisen på rätt ställe. Löjligt nästan! Jag tyckte bättre om när vi gick och satte för hand, en fot emellan. Såklart, det blev lite längre än så för min del, jag har ju inte så stora fötter.

Tillbaka till stan och middagsmys.
Har aldrig varit på Chaw Praya River men det var supermysigt! Små krypin med fiskar, vattenfall och jättegod mat! Rekommenderas starkt!
Drog en sväng förbi öltälten utanför Eagles-konserten, men vädret gjorde det ju inte så tilltalande så vi gav upp. Åkte hem vid halv tolv. Har ju ansvar jag!

Givande inlägg va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar