tisdag 14 juni 2011

Försäljare

Igår ringde det en kille från Telia. Han ville förmodligen komma med en idé som ingen annan någonsin erbjudit. Ruskigt revolutionerande med andra ord! Hade säkert varit kanonbra om han BARA INTE RINGT TILL MIG!
Jag drar i nödbromsen direkt! No Sir, du ska inte ringa till mig och luras! Är det jag genast tänker. Igår slog det mig dock, but why? Det är klart att de tjänar på det, annars skulle de ju inte ens försöka. Men varför skulle inte även jag tjäna på det? Nä jag tänker som så att nu är det nåt skumt på gång, nothing comes for free osv osv. Om de nu ringer för att erbjuda något bättre än det man redan har, varför måste man, eller jaja läs jag då, vara så förbannat snarstucken att jag ens vägrar höra vad de har att säga?

Alright. En del är fullkomligt vansinniga. De vill sälja en traktor till en stadsbo som aldrig i helvete förr ens sett ett träd. På ett ungefär. Så satans jobbiga och klumpiga att man kräks bara man hör deras andetag, way too close already!
De är ju dock människor de med. Eller hyenor, välj själva. Jag skulle nog välja det senare alternativet haha. Värst är nästan de som faktiskt verkar genuint trevliga, då vill jag bara slita telefonsladden ur jacket, tända eld på den, gräva ned askan och tvätta öronen inifrån och ut med T-Röd. Allt för att försäkra mig om att de inte kan komma åt mig. Misstänksam? YOU THINK??!!

Jag litar väl inte på mig själv, det är väl det som är grejen. Därför att jag vet att nästan varje gång så säger jag "jajamän sure thing why not" till saker som egentligen bara skriiiiiiiker "NOOO DON´T DO IT FOR CHRIST´S SAKE!!!!!" Lyssnar jag? Nånsin? Nääää just det!

Ihuru och imedan som Isak skulle ha sagt :)
Idag blir en riktig soffdag. Tänker faktiskt inte röra mig en meter längre än nödvändigt. Lite för krasslig för att träna och för energilös för att tänka en vettig tanke. Har ätit upp jordgubbarna, ätit gröt och druckit kaffe. Nu är det bara att invänta middagen haha. Vilken toppendag hörni! Sade hon smått ironiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar