onsdag 22 juni 2011

Att något så enkelt kan vara så bra!





Just i detta ögonblick, i denna hängande lilla bubbla, mår jag riktigt riktigt bra. Bubbla, det är precis så det är. Någon som tar tag och blåser in lite liv och jag bara följer med. Inuti min bubbla ser jag livet som det ska vara: skimrande, vackert, från ovan och alldeles lagom inneslutet och tryggt. Vinden tar tag i min bubbla och jag stiger sakta mot himlen, virvlar lite okontrollerat men hela tiden säker på att jag tar mig upp upp. Solen lyser väg och himlen är taket.

Låter det flummigt?
SVAR JA! Det är jag fullt medveten om, men det skiter jag i för det är mina ord, mina tankar och kan det vara så förbannat fel? Nej that´s right folks. Ens egna tankar är ju precis det de är, ens egna, och ingen kan komma och säga att de är fel.

Idag är det Fredrik som får agera min bubbleblåsare :)
Snart ska jag bege mig in mot stan för lunch, lite surr och träning. En jävligt bra dag med andra ord, precis som det ska vara!
Känner att jag har fått lite mer energi. Tanken är inte på långa vägar fylld, men jag känner i alla fall att jag fått en skvätt och en skvätt är inte fy skam för tillfället.

Ådi fick en skvätt igår också. Försökte hänga på Nisse på hemvägen men hans 6-växlade Passat var lite väl mastig för Ådi. När vi kom in mot stan valde han istället att lägga sig på fegsnöret, tända oljelampan och sucka irriterat. Uppmärksamhet tack! Oh my så dålig jag är på att ta hand om honom! Tur att han säger till när det blir för mycket bristande tillsyn. Jävla plus för att jag nu fick se att funktionen fungerar. Ingen olja är lika med lampan tänds :) Förmodligen inte det bästa sättet att testa meeeen still, I feel good!

Idag tror jag att jag tar på mig ett par sköna ballerinaskor och dansar in på stan. Så vet ni, my state of mind today!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar