onsdag 16 maj 2012

En alldeles vanlig tisdagsmorgon

Det kunde varit såhär....

Vaknade helt utsövd av att solen letade sig in mellan persiennerna. Ååååh så skönt och vilken lyx att få sova ut efter ett nattpass, jag måste ha sovit minst åtta timmar i sträck! Sträckte mig efter telefonen och oboj oboj vilket galet, magiskt, fantastiskt, alla-ord-ni-kan-hitta-som-slutar-på-iskt, sms jag hade fått av min älskling. En fågel på fönsterbläcket kvittrade glatt mot mig och blinkade lite lurigt. Kaffebryggarens sköna dofter lockade mig att stiga upp för ja, min kaffebryggare tänker och agerar på egen hand. Så också min fiffiga spis som hade kokat gröt och blandat i hallon, äggvita och kanel i en alldeles perfekt blandning. Hallonen hade inte ens gått sönder och smetats ihop sådär som när jag gör gröten, utan var helt intakta i form av små söta runda skapelser. Tv:n hade slutat att visa reklam så jag fick avnjuta en skön frukost i soffan, glatt ackompanjerandes av alla bra program som någonsin gjorts i en salig kavalkad. Med mina favoritskådisar/programledare naturligtvis.

Men egentligen var det såhär!:

Vaknade åt helvete för tidigt, typ redan innan jag actually somnat! Trodde först att jag kunde lura mig till att klockan måste vara minst ett eller så. Jo tjena! 10.34 visade telefonsatan och min mage sa att nu får du fan pallra dig upp och äta nåt innan jag begår självmord genom naveln! Upp och hoppa, med slutna ögon för att försöka bibehålla någon slags dvala, grävde jag fram fyra valnötter ur skåpet. I med dem och ett glas vatten. Sweet! Nu kan jag sova en stund till!! Med täcket virat runt skallen för att stänga ute det förbannade ljuset försökte jag meditera mig själv till sömns. Gick sådär kan jag säga! Som skit rent ut sagt! 11:40 gav jag upp. Tittade på telefon och till min stora glädje hade jag fått ett sms värt att vakna till. NOT! Ett vajjert plitat kravbrev från min älskling, telling me how to pay för tapeterna han fiffigt lyckats mygla till sig för en skamligt låg summa pengar. My honey knows what I need so to speak ;)
Tänkte svara på det men tummen fattade inte hur den skulle dansa över skärmen, plus att jag var så satans utmattat förbannad över att jag inte kunde sova, så jag struntade klarsynt och smart nog i det.
Klev upp, stapplade till köket där jag själv fick röra ihop en grötgegga som jag, ståendes vid diskbänken, slevade i mig på tre röda.

Tänk så det KAN vara ibland! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar