fredag 18 maj 2012

Hej fredag!

Ledig fredag startades med en promenad till Ica för att inhandla frukost. Om ni tror att brödbilen dumpar nybakat bröd i samma sekund som affären öppnar, så går ni på en riktig nit. Typ som jag gjorde idag. Tänkte att jag skulle få en skön morgonpromenad plus rykande färskt bröd till frukost, men istället fick jag vackert hålla till godo med nytinad russinfralla snodd direkt från brödvagnen. Var ju gott ändå, men jag hade en annan bild i skallen.

Efter gofrullen, en av de sista innan eventuell tävling, drog jag till gymmet för ett Crossfit-pass. Såg ut såhär:

400 m löpning
20 kettlebellsvingar
10 dips
30 knäböj

Fem varv på tid!

Skönt pass som producerade lite svett på kroppen:)

Izzy är här och vilar upp sig lite. Dels för att husse är rockstjärna och ska spela in en rockvideo i helgen, men även för att hon varit till veterinären och tagit bort dränaget. Såret blev ju värre, började vara, svälla upp mm, så hon fick ett dränage plus medicin. Idag fick hon ta bort det så nu hoppas vi på att det ska läka så att hon blir den lilla fighter hon egentligen är.
Just nu ligger hon inbäddad i täcket och kikar slött.

Här är det rätt slött också idag. Soffhäng, matlagning och godisätande har vi att se fram emot. Helgen fortsätter med jobb, men det får man ta när det snart är ledigvecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar