onsdag 16 maj 2012

Utmaning!

Har fått en rolig, ja utmaning vet jag inte om jag ska kalla det för direkt, men kanske en livets frågesport, av en ruskigt cool tös. Brukar egentligen inte vara min starka sida att ens engagera mig att svara, dels då jag är väldigt vardagslat, men även för att jag oftast finner det meningslöst. MEN!! I detta fall tycker jag att det är högst intressant och roligt, då frågorna kommer från en tjej som ofta verkar leva i samma värld som jag när det kommer till tankar, själsliga funderingar samt skrivandet i sig. Ni finner hennes, i mina ögon, fantastiska blogg HÄR:


Så det är med hedersfullt ansvar jag tänker svara på dessa frågor ska ni veta!


1) Vart är du på väg i livet och vill du dit?

Jag har alltid känt att jag är på väg någonstans, var det här "någonstans" är har aldrig varit riktigt klart. Min kompass har liksom aldrig stillat sig och mina steg har aldrig saktat ned. Inte förrän nu. Nu börjar jag känna ett lugn, en fast punkt att rikta blicken mot. Det är dags att samla ihop all missriktad energi och lägga den på det som är viktigt. Mig alltså, och det/de som finns närmast mitt hjärta. Jag har hittat mitt mål, mitt kall, och jag tänker utforska om det kan bli så som jag tror och hoppas. Så ja, jag vet vart jag är på väg och jag kan inte vara mer rätt än så:)


2) Om du vore ett land, vilket vore du och varför?

Om jag vore ett land skulle jag nog vara det stora landet i väst, på gott och ont. Jag har aldrig varit där, trots det har jag ändå en stark dragningskraft och en önskan om att få åka dit. Landet som är fullt av dubbelmoral och där allt verkar vara möjligt. Precis som jag helt enkelt. Landet som gapar stort men som inte vill offra. Som slår sig för bröstet både en och femton gånger utan att fatta att det inte ens har en aning. Totally clueless. Ja, det skulle kunna vara jag, åtminstone ibland.

3) Finns det något tillfälle då du tappar ord och talförmåga – när & varför?

Ja flera gånger faktiskt. När jag står i ett folkhav, ljumma sommarvindar virvlar i mitt hår och jag hör musiken skölja över mig. Små, perfekta toner och stavelser som rullar som små vågor, gång på gång på gång och det känns som om man aldrig kommer dö. Men om så vore, är detta ett perfekt tillfälle att göra det på.
Eller när jag kan kasta en blick på den som betyder mest av allt och jag slås av förundran över hur totalt förlorad man kan bli i en annan människa. Utan krav, utan någon som helst baktanke. Bara ren kärlek.

4) Hur ser man på dig att du mår fantastiskt bra kontra väldigt dåligt?

När jag är på min absoluta topp tror jag att de jag möter verkligen känner det. Jag sjunger och dansar in min omgivning, och vill gärna att alla andra ska få chansen att känna det jag känner precis då. Så jag försöker dela med mig. Jag lyser upp, bereder väg och ger bort små små delar av mig själv tills det inte finns något kvar och batteriet måste laddas igen.
Det är nog då jag mår som sämst. Jag blir liten och svag, tyst och dämpad och hur mycket jag än ruskar så vill inte den där lampan tändas. Inte förrän den har laddat klart.

5) Vad är din absolut starkaste egenskap och i vilket sammanhang visar det sig?

Min karaktär och vilja. Har jag väl bestämt mig för någonting så finns det liksom ingen annan väg runt det, jag måste bara gå. Så är det nog för mig personligen. För andra är det nog min förmåga att få min omgivning att känna sig sedd och må bra. Jag lyssnar, känner av, blandar och ger sedan därefter.

6) Vilken kroppsdel tycker du är underskattad. dvs. får alldeles för lite praise i världen?

Händer är nog det som slår mig först. Händer är oerhört fascinerande. De lever ett eget liv, talar ett eget språk och förmedlar så otroligt mycket genom att bara känna. De kan vara starka, mjuka, hårda, varma. De kan retas, locka, ta och ge. Så händer är helt klart den mest underskattade kroppsdelen och fler än Robert Wells borde ha dem försäkrade!

7) Vad förväntar du dig av sommaren 2012?

Att den kommer vara spännande, het, ljus, krävande och försvinna alldeles för fort. I korta drag. I den längre versionen ska jag utbilda mig till pt, lära mig hitta själv i den stora huvudstaden, leka sambo stundtals, hinna med att älska, sjunga, dansa och leva så mycket och intensivt det bara går! Det som säkert är, är i alla fall att det kommer bli den mest spännande sommaren i mannaminne!

Det var mina svar och jag hoppas att ni finner dem givande:)

1 kommentar:

  1. Underbara svar!! (sorry, har varit lite off)

    Vi har så himla många lika tankar och det är så galet skönt att läsa "mina" ord fast från din penna!

    Skönt att du hittat din väg och att du hittat fokus, hejar på dig varje steg ska du veta!
    <3

    SvaraRadera