torsdag 31 maj 2012

Min dag i 180 knyck!

Började morgonen på vedbacken med pappa.



Sämre arbetsutsikt kan man ju ha!





Den berömda vedkap/klyven

Lession one i att imponera på min far: Flytta vedkapen! :)
Pappa sprang runt på byn för att hitta någon som kunde hjälpa honom att flytta detta vidunder, detta helvetes as till maskin som jag aaaaaaabsoluuuuuuuut aldrig skulle kunna rubba!! Snick snack tänkte jag! Så vi gick helt sonika ut och....flyttade skiten! Rätt skönt att se att han knappt trodde sina egna ögon fast han stod mitt i smeten och upplevde det haha! Malin-vedkap plus 30 års hårt arbete för att bevisa att jag visst duger till annat än pepparkaksbak ETT-JÄVLANOLL!! :D



Efter några intensiva timmar på vedbacken packade jag min väska och skyndade hem för ett benpass på gymmet med Fredrik. Vi skulle hinna träna och äta för på kvällen var det dags för nya strapatser. Forsränning med coolaste bruttan Anna-Carin som förste styrpaddel :)


Fredrik och Malin (inte jag då som ni kanske också ser) paddlar på


Mysigt vid brasan när solen går ned



Hightech-Fredrik och friluftswannabe-Malin


Testpiloterna



Har haft en kanonkväll. Älskar verkligen sådana här spontangrejer. "Skaru med? Klart som fan-kind of thing!" STORT TACK till Anna-Carin för att jag fick följa med!! Hur sweet som helst!! 



Efter ca tio timmar utomhus var det ändå rätt jävla skönt att ta en varm dusch och sjunka ned i soffan.
Hungrig som en varg så, även om jag egentligen har fyllt mitt ursprungliga energiintag för dagen, tycker jag ändå att jag hade gjort rätt för lite mer än en proteindrink. Keso, kanel och nötter har alldeles för snabbt passerat min strupe. Ååååååh skulle kunna äta en halv gris nu!! Men det ska jag inte. Så nu går jag snällt och lägger mig istället.
Imorgon är en ny dag, fullsmetad intill sista timmen. Puh, det rullar på!



2 kommentarer:

  1. Det var bara kul att du ville hänga på! Synd det inte blev lite mer blött och lite mer drag, hade faktiskt trott det men icke! Vi kör riverboarding i sommar och då hänger du på och kör i Nolbyströmmen, själv utan båt ;) !

    SvaraRadera
  2. Åh fiii faaaan!! :D Klart jag hänger på!! Fattar inte hur det går till men det är väl bara å håll i sig å ååååk!! ;)

    SvaraRadera