lördag 19 maj 2012

Some days were just not meant to be

Som idag till exempel. Började dagen med ett galant skutt ur sängen, (läs lätt hasning med svår skolios så fattar ni verkligheten). Lite regn ute men jag blundade för det och valde att följa min ursprungsplan att använda benen istället för bilen till jobbet. Kvällen innan hade jag kaxigt tänkt att äh jag packar väskan imorgonbitti, enklast det. Kan ju säga att det finns ett uttryck som heter "kolhydratshjärna", alltså att vid brist på kolhydrater när man ej är van, eller vid lågt energiintag, är hjärnan slö och segtänkt vilket gör att man glömmer saker eller fattar jävligt trögt. Däremot har jag aldrig hört talas om att samma sak skulle hända vid FÖR HÖGT kolhydratsintag, då det snarare var den linjen jag körde på igår med middag på Big Boy och godis hela kvällen. Japp, en av mina sista slösardagar alltså!

Anyway. Jag gick hemifrån och glömde både frukosten och lunchen hemma. Way to go asshole!! Fint det när man har en planering att följa och så raseras den redan innan dagen har börjat! Lyckligtvis fanns det havregryn på jobbet, tack tack till den jag stal det av! Återbäring skall komma, bara jag får reda på vems gryn det var! Lunchen får helt enkelt bli makrill och sallad. Funkar ju nästan lika bra som laxen jag hade tänkt äta, fast inte lika bra och gott förstås.

Men en bra tjej reder sig själv så att säga! Som tur är, så är det mycket att göra på jobbet så jag slipper tänka på att jag är hungrig.

Med hatten käckt på svaj....

3 kommentarer:

  1. Tänk om man hade en gnutta av den skönheten som du har. Faktiskt så är det smått galet att man kan se så snygg ut i blåställ, en sjukt ful hjälm å som pricken på i't.. en grimas;) Men det är för att du är du och Du är en av de få bästaste bästaste @-}-- Eliten helt enkelt :) Love you <3

    SvaraRadera
  2. Meeeen GULLE DIG vad glad jag blev att läsa dessa finaste och mest underbara rader en sketen, gråmulen, pissig söndagsjobbsmorgon!!!! Å nu saknar jag dig ÄNNU MER!! Måste gå på date i veckan!! PRONTO! Love you too min älskade hot bean!! <3

    SvaraRadera
  3. Tack så hemsk mycket för din fina kommentar, den värmde verkligen i hjärtat:) Vad roligt att du uppskattar mina recept och dessutom har provat kladdkakan. Den är en sann smakupplevelse och dessutom svår att misslyckas med, precis som du skriver:)

    Hoppas du får en fortsatt fin dag och tack än en gång för dina värmande ord:)

    SvaraRadera