tisdag 29 december 2009

Barndomsminnen

Igår hade jag en riktig barndomsdag, ni vet, sådär som jularna var förr när man var liten. Okej, jag startade med attt fuska lite då jag faktiskt körde bil till Kälen, det var ju inget som jag gjorde när jag var liten. Sen var det på med täckbyxor och skidor för att skida ned till moster Annika och vidare för en tur på sjön. Fattar inte att jag ALLTID blir beskylld för att klä mig dåligt. Jag hade underställ, täckbyxor, tjocka sockar, fleecetröja, jacka, mössa, vantar och ÄNDÅ säger mormor:

"Men ska du inte låna MINA täckbyxor istället."
"Varför ska jag låna DINA när jag har EGNA?"
"Jamen de är ju SÅ KALLA."
"Och hur fan kan du veta att MINA täckbyxor är KALLA?"
"Jamen de SER ju kalla ut, eller är det för att de är ljusa de ser så kalla ut?"

Ehh.....beats me men jag åkte i alla fall med MINA täckbyxor OCH det var INTE kallt :)
Det var pudersnö, mycket pudersnö, där vi skidade på genom skogen. Helt vindstilla, ca 11 minusgrader och på slutet kom även solen fram. Aaaaaaahhhhh det var som på ett vykort! Jag ÄLSKAR verkligen Kälen, mitt paradis på jorden!

Vägen hem var inte fy skam det heller. Stjärnklart, kallt som fan dock, men med stereon skrålandes Shawn Mullins på högsta volym rullade jag och Ådi nöjt hemåt. Det var länge sen Ådi varit på besök i mina hemtrakter, han har liksom inte varit riktigt betrodd. Bra idé att testa det mitt i vintern med glashala vägar och 17 minus haha! Men jag litar på honom, han är seeeeeeker den gamla räven. Bitvis åtminstone haha. Idag tror jag att jag ska ringa bror och Therése för att tigga skjuts ut till Birsta. Vet inte hur pålitlig jag vill skryta om att han är utan motorvärmare :)

Idag står då lite shopping på schemat. Inte så mycket shopping dock, ska inhandla en present till Arne som fyller år på tisdag och kanske spana in klädrean för att se om jag kan göra nåt fynd. That´s all folks!

1 kommentar:

  1. haha det där känner man igen! vet inte hur många gånger elin o jag bråkade med henne när vi var där då vi var små, det spelade ingen roll hur mkt kläder man hade på sig, det enda som dög var om man lånade hennes;)

    SvaraRadera