torsdag 3 december 2009

Hiss- och diss-lista i juletid:

Jag HISSAR en ny dator, ny uppkoppling, eller en enkel uppstädning av vår dator. Just nu syntaxar den så fort jag försöker öppna bloggen OCH Aftonbladets hemsida. Eller det kanske endast är en ren protest i denna numer upplysta kommersiella värld vi lever i?

Jag DISSAR män som just nu införskaffar en golfvideo med Tiger Woods till sina flickvänner......Köp heller inte en järnnia om ni har betett er som honom den senaste tiden!

Jag HISSAR Michael Jackson-tavlan som jag såg på Boom idag av den enkla anledningen att den var skitsnygg och får mig att känna mig som 13 år igen.

Jag DISSAR däremot PRISET på den av den enkla anledningen att den var mycket dyrare jämfört med de andra tavlorna.....Kan det ha något att göra med hans plötsliga bortgång?

Jag HISSAR alla julgrejer som mulats in i varenda skyltfönster. Rött, guld och en massa tingel tangel....I LÖÖV IT!

Jag DISSAR min egen köplust som bara gör att jag vill klona mitt VISA-kort, lämna in det i varenda julig butik och handla ALLT jag ser!!!!

Jag HISSAR alla snälla tanter och farbröder som står i varenda mataffär och ger bort glögg, pepparkakor och provsmakningsbitar av allt möjligt gott.

Jag DISSAR min egen näsa som ständigt dras dit istället för att koncentrera mig på det jag engentligen kom dit för...HANDLA MAT!

Jag HISSAR den nytillkomna kylan som åtminstone har vett att frysa marken vit då himlen vägrar klä upp den i snö.

Jag DISSAR det kommande väglaget. Lömskt, halt, spårigt och allmänt jävligt för mig och min lilla Ådi.

Jag HISSAR nästkommande helg för då är jag ledig och tänker koka egen glögg, kanske göra julgodis och UMGÅS med fina vänner.

Jag DISSAR känslan av att julen går så fort och snart är den över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar