tisdag 22 december 2009

Vinter vinter

Men holy crap! Det var detta som mötte mig i dörren när jag öppnade den igår morse. Vad är det för fel på en kram och en kopp varm choklad istället? Lite mysigt fluffigt var det dock.


Jahopp dags att dra ett varv med snöskottan då!




Now we´re talking!

Före.....


....och efter.

Såhär skitglad var jag när det var klart!


Blev förstås mindre glad när jag en timme senare ska åka och träna och återigen får pulsa i snö. Give me a break!
Break ska det dock snart bli. På fredag gör jag sista förmiddagen sen är jag LEDIG i SEXTON dagar!!!!! Ska bli oerhört skönt, känns som att jag har förtjänat det för på jobbet är det kaos. Igen. Kul när anläggningar strejkar och det är 20 minus ute. Vad gör det? Tänker ni då. Ja hur fan tror ni annars att ni får varmvatten och el till hyfsat pris? Ja ni som bor som vi, i vedeldat hus, ni behöver icke lägga två fingrar i kors för att engagera er men ni andra stackare ligger risigt till. Som tur är finns de de som jobbat aningens längre än vad jag har, rena guldrävar, som kan vända på en femöring, hitta en miljon och fixa biffen. Typ. En miljon kan nog ingen hitta bara sådär, själv brukar jag hitta på sin höjd en femhundring i en bortglömd jackficka emellanåt, men en miljon..njääääääeee.
Hur går det med julklappsstöket out there?
Våra är nog rätt färdiginköpta. Blev inte så många eller så dyrt heller för den delen. Känner mig hemskt nöjd för det. Egentligen skulle man skita i att KÖPA julklappar och istället hyra en fet stuga med relaxavdelning och bara VRÅLMYSA sig igenom helgerna med släkt och vänner. Åka lite skidor, dricka varm choklad med minttu eller punch, basta, relaxa, spela spel....ååhhhh....jag tror jag måste sätta den planen i drift snart!
Annars kanske man kommer kunna göra samma sak HÄR i VÅRT HUS inom en snar framtid. Bara vi fått in köket ska jag lobba för en bastu HELT KLART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar