tisdag 1 december 2009

Mix Megapol- 98% reklam!

Vad i helvete är det för fel på media egentligen? Är det vi konsumenter som konsumerar så förbannat dåligt att det bara MÅSTE ösas ut en massa SKITREKLAM????

I morse när jag åkte till jobbet ville jag lyssna på Gry som är tillbaka från barnledigheten. Hon har en sån skön dialekt och jag bara älskar henne! Dock inte hennes klädval när hon syns i TV för då ser hon ut som en mormorsfigur in a bad way.
Anyway, vad händer? Det är REKLAM i 90% av tiden jag sitter i bilen och då har jag ändå mellan 20-30 min till jobbet beroende på hur trafiken flyter. JAG ÄR SÅ LESS på att höra " ...eller marmor som i Pariiiiiiis så ge min Eurokakel...." eller " Faaarjjmooojj jag hajj jiitiat en teckning till däääj...." Nä tvi vale säger jag bara! Det bara KRYPER i min kropp, jag kallsvettas och vill trampa på gasen så det tar stopp nånstans och jag äntligen slipper HÖRA SKITEN!

Jag tror knappast att det beror på oss dödliga, vi konsumerar ju mer än någonsin. Vi har ingen som helst inblandning i dessa hemskheter. Däremot tror jag stenhårt på någon fet gubbe a la Bert Karlsson som sitter och skrockar, räknandes pengar som dras in på dessa djävulska påfund.
Så nu byter jag radiostation varje gång det blir reklam. Hellre P2 och nån mossig jävla opera istället för en kräkklämkäck dam som vrålar nåt ohumant. BASTA!

Har lite svårt att skriva då jag har en liten Izzy som gärna vill lägga till en bokstav eller fem :) Illbattingen som idag gjort djävulsdansen på köksbordet. I vår frånvaro naturligtvis, annars hade det aldrig skett. Näee nu måste jag gosa ned mig i soffan med henne, kanske ta en kopp te om andan faller på.

Hoppas solen skiner imorgon också!!

2 kommentarer:

  1. Undrar om en högre makt hört din kritik - http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6224393.ab

    SvaraRadera
  2. Haha ja jösses! De måste ha upptäckt min oerhört kommersiellt heta blogg ;)

    SvaraRadera