söndag 27 december 2009

Wiiiiiii.....va skoj!

Jojo så kom vintern till Sverige! Idag hade vi dubbeltur då grannen hjälpte oss fräsa av infarten med snöslungan. Hade aldrig tagit oss ut annars! Denna syn mötte oss idag:




Izzy var hemskt skeptisk till snön, vägrade att gå längre :)
Fick pulsa ut genom dörren. Snön räckte mig till knäna bitvis.



Rätt vackert och inbäddat men ett helvete att veta var man ska lägga skiten man skottar undan.

Min lilla älskling hade en tuff natt!


Efter att elden var uppbrunnen och snön ett minne blott försökte jag flytta Ådi så att vi kunde få ut Volvon som tryggt lurade i garaget. Fick varva som tusan för att ta mig någonstans. Men satans helvete! Hjulet sitter fast! IGEN! Samma visa som ifjol. Kunde hasa mig lite bakåt så att vi fick ut våfflan, kunde hasa mig in i garaget där vi kopplade in värmen så Ådi kunde tina till. Stackare, vem skulle INTE gnälla av den särbehandlingen att få stå ute i snö och is medan vissa andra gottar sig i värmen? No hard feelings där inte!
Rullade vidare in till Birsta där vi kikade efter en ny skrivare. De hade förvisso en hel del men just den vi ville ha var ju naturligtvis slut. Sällan?! Vi tröttnade och gick på Mio där vi istället beställde hem en säng. Nej vi är inte galna haha. Vi har ju spanat in en säng som snart ska flytta in och nu när vi fått en sån fin lampa av bror och The så var vi ju helt enkelt tvungna. Eller hur? :) Den kommer om 1,5 vecka ungefär. Snart är ett rum fullbordat! Fattas bara det där kortet på Arne och mig som ska tapetseras på ena garderobsväggen så är det complete!
Efter det våldgästade vi Janne och Anna-Carin, ja Filip får jag ju inte glömma heller det lilla charmtrollet! Till Arnes stora förtjusning fick vi testspela deras Wii-spel. TUR säger jag, att vi INTE åkte DIT först och till Birsta SEN för då hade vi fått med oss ett oplanerat inköp hem. Hur som helst var det ju naturligtvis SKITKUL så jag ska aldrig säga aldrig men just nu finns det andra saker att sikta in sig på.
Imorgon ser jag fram emot en ledig dag. Aaaaaahhhhh!

1 kommentar:

  1. Men shitt van snö! Stackars Ådi!!! Va spännande med sängen, kommer bli sketabra. Glöm inte kolla in överkastet på Jysk. :o)
    Kraaam

    Ps Nyår?????

    SvaraRadera