tisdag 8 december 2009

Izzys värld

Tja allihop, Izzy här!
Vet att det var ett tag sen jag drog en historia här på bloggen så jag tycker att det är dags nu.




Råttan ni ser på bilden har jag äntligen bemästrat och ligger nu tyst och stilla i min matskål i väntan på rätt mognad. Såg på tv med matte om krokodiler, jag gillade deras dödsrullning och all that shit de gjorde med maten innan den hamnade i magen. Imponerande! Man måste ha kul när man äter har jag hört så jag tänkte testa.
Har även fått testa på lite nya matsorter. Jag tror de hette kyckling, ost, köttfärssås. Skit det samma, det var gott fast jag borde nog ändra mitt bordsskick då både matte och husse säger att jag äter som en hund. FÖROLÄMPNING HALLÅÅÅÅÅ!!!!
Har upptäckt lite nya schyssta ställen att hänga på. Bakom tv-bänken är det hur skoj som helst. Får jag ingen uppmärksamhet drar jag bara dit så vips har någon kommit för att plocka mig därifrån. Detta sker på olika sätt. Mindre trevligt är i nackskinnet, bäst är när de tror att de skrämmer mig därifrån. I själva verket har jag tröttnat på att vara där och trippar ut heeelt av egen fri vilja. Tror dock att matte blev lite ledsen häromdagen då hon i ren ilska drog handen i bänken så att en ljuslykta flög ned på golvet och gick sönder. Jag gick inte dit mer den dagen.
Igår badade jag för första gången.Frivilligt? DAAA!! Vad trooor ni? Nån dum rackare hade glömt att stänga locket på toasitsen så när jag skulle upp och spana läget trillade jag ned i något slags hål med vatten i. Snacka om överraskad!! Lyckades ta mig upp helt på egen hand, tjejer reder sig själva nuförtiden. Pluspoäng att det var spolat i alla fall! Man får vara glad för det lilla.
Idag har jag varit ute med matte. Ut genom dörren tar jag mig lätt som en plätt nu, däremot blev det svårare när matte envisades med att dra iväg till något som kallas "skogen" men som jag tycker liknar mer en enda snårig djungel!! Kallt och blött var det, matte älgade på och det var inte lätt att hänga med i svängarna. Till slut protesterade jag. Högljutt! Då fick jag följa med i mattes famn, MYCKET BÄTTRE SÅ!
Nu vilar jag i mattes knä medans jag dikterar vad hon ska skriva. Försökte själv förut men då fick jag bannor för skärmen blev helt vit och allt försvann. Jaja, så länge hon gör jobbet åt mig är jag nöjd! So long out there my friends!

1 kommentar:

  1. haha ja det va la tur att det va spolat i toan Izz you little miss. Vilken söt krabat! :)

    Kram // Louise

    SvaraRadera