onsdag 30 december 2009

Tempen stiger och solen skiner

Idag är första dagen på länge som jag har absolut INGENTING att göra. Har tagit jullov med träningen för att komma igång igen med ett nytt fräsch upplägg nästa vecka. Så jävla skönt att veta att man kan vila med gott samvete! Vila och äta choklad och annat gott i mängder haha!

Jag och Izzy sitter inne och gottar oss med kaffe, en varm filt, "Mitt liv som hund" har nyss visats på tv:n, elden brinner i pannan. Vet att jag borde bära in mer ved men hittills har jag kommit undan med att skylla på kylan. Dock tror jag nog att temperaturen stigit upp mot -10 så jag antar att jag får masa mig ut. BRR!!!!

Igår följde jag med bror och The ut till Birsta.
"Hej det är jag som är Döden."
Ja så KÄNDES det i alla fall när jag steg in genom dörrarna till vansinne. Först var det rätt lugnt, tänkte att det var nog inte så farligt ändå men efter ett tag blev jag trött. Trött på folk, trött på kylan, trött på alla reaskyltar som stack upp överallt, trött på att jag provade tre grejer och ingen av dem passade bra, trött på folk som inte borde ha körkort och märk då väl att det inte ens var jag som körde! Blodet rusade liksom till ändå så att säga.

Tröttast blev jag dock när jag spanade in vårt tilltänkta kök och insåg att vafan det här går ju inte! Vi kan inte ha ett kök där köksön är liksom ihopsatt så man ser skarvarna! Så nu måste vi göra en snabb research igen och då menar jag SNABB! Vi kan få hyra Arnes pappa genom firman han jobbar åt men eftersom det inte hör till vanligheterna vill de att det ska gå snabbt. Helst i förrgår typ. Kul! Vore ju jävligt bra om det gick att genomföra men igår sa Arne till mig:
"Jaha då kanske vi river köket om två veckor då."
WHAAAAT?? Vi har ju inte ens BESTÄLLT ett kök än, än mindre valt tapeter och golv. Tjena!
Jaja ni får följa vansinnet, var lugna för det :)

Ikväll ska jag vara barnvakt åt vår gudson och hans bror. Kommer bli en spännande upplevelse. När jag var liten var jag ju barnvakt hela tiden åt mina kusiner men nu när man är vuxen blir man skitnervös. Why? Hmm kanske för att man förväntar sig veta allt vad vet jag. Det kommer nog gå bra ska ni se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar