fredag 15 januari 2010

Fredagsslö

Har lyckats kravla mig ur sängen och fått igång datorn. En sån djävulsk träningsvärk jag har i HELA KROPPEN!! Benen är helt klart värst, går som en skitnödig, men triceps brinner och magens sidor värker de med. Huga, det kostar att ligga på topp! Kommer nog kännas bättre nästa vecka. Idag blir det ingen skidtur i alla fall som jag först hade tänkt, dels på grund av att jag inte kan gå, dels på grund av att tempjäveln utomhus visar alldeles för lite!

Helgen kommer att bli lång och innehållslös.
Natten som var började med att jag blev riktigt förbannad. För er som varit med om att det finns ett problem men ni vet att hur ni än gör så kommer ni aldrig bli av med problemet, vet vad jag pratar om. Så varför tugga på om samma saker hela tiden om och om igen, ödsla energi på något som aldrig går att rätta till, när det helt enkelt är dödfött från start? Jag önskar att jag kunde skriva exakt vad jag tycker och tänker men då jag inte vet vem som läser detta är det inte så lämpligt. Så jag beslutade mig för att ta ett djupt andetag, tänka på det positiva och låta allting komma som det kommer. Bäst så.

Fick en förfrågan om att vara stand-in i ett coverband idag. Jag blir naturligtvis skitglad och sugen på att bara skrika JAAAAAA!!!!!!! JAAAA!!! JAAA!!!! Men då stiger fega Malin fram, hon som är tio år och blir mobbad för att...ja för ingenting egentligen. Alla har vi väl haft vår tid i skolan som vi helst vill radera. Jag tror helt enkelt att jag inte duger till.
När vi spelade med "The Dice" så skrev jag ju låtar, låtar som betydde något för mig och som jag ville att andra skulle höra. Att spela i ett coverband ställer andra krav. Eller också inga krav alls, det är väl vad man gör det till. Jag önskar bara att jag kunde inse att jag gör det för MIG, inte för någon annan......DET hade ju varit så mycket enklare. Och roligare framför allt!
Janne som spelar i bandet sa att de hade väl ca 80 låtar inrepade..."Fast jag kan bara 5 hyfsat."
Han har sån stenskön stil Janne, I just love him! :) Vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag beställa golv och sen fundera ut vad jag ska göra med köttfärsen som ligger på diskbänken. Auf Wiedersehn!

1 kommentar:

  1. Mallaballa Rockabyelife! Fan om man kunde ha samma träningsanda som du har! Kram

    SvaraRadera